tisdag 8 november 2011

Libby såg filmen

Vad vi tyckte om det? Det tyckte vi om.
Filmen En dag alltså.
Man veeet ju att allt i en bok inte kan komma med. Man veeet ju att det finns en risk att man blir gruvligt besviken.
Men det gick vägen. Allt kom inte med, en del var omgjort (det där med annat val av semesterort för bokens huvudpersoner tyckte jag dock var himla dumt och var inte ensam om att tycka så, vet inte varför jag hakade upp mig så himla på det?!) bra skådisar som gick från slängiga ungdomar i tidiga 20-års åldern till förvirrade vuxna i 40-års åldern. Tidsmarkörerna var bra och vänskaps- och kärlekshistorien var bra fångat. Som boken blir det ju inte men bra blev det.
Feelgoodfilm - eeeh fast ändå inte som en av bokcirkeltjejerna sammanfattade det hela.

4 kommentarer:

...med näsan i en bok... sa...

Har inte hunnit läsa boken ännu, så jag väntar med filmen tills jag hunnit med det.

Anna sa...

jag såg filmen, utan att ha läst boken och jag måste säga att den kvalar in på topp fem!
gillar skarpt.
& misstänker såklart att boken är ännu bättre - ska läsas!

Librarybeth sa...

mednäsan... ja, läs boken!!!

Anna: Hej! då har du något att se fram emot!!

Camillas dagar sa...

Jag har varken läst boken eller sett filmen. Är så himla dålig på att ta mig iväg på bio... skärpning!