lördag 1 oktober 2011

I natt jag drömde

Idag har jag hästsvans. Hästsvans när jag springer är ok, hästsvans hemma känns inte ok. Jag har inte analyserat detta närmare men när jag i natt drömde att jag klippte mig i samma frisyr som Audrey Tautou kände jag för det också när jag vaknade. Troligtvis beror denna märkliga dröm på att jag har en film med Tautou jag vill se. Och antaglien för att jag tycker att hon är så helskotta fin i håret. Men jag är ytterst tveksam till att det skulle bli så där fint på mig - jag menar inte ens i drömmen blev jag nöjd!
Några grundläggande orsaker.

Jag är inte mörk (färga är inte ett alternativ).
Jag har inte hennes hårkvalité.
Jag har inte hennes ansiktsform.
Jag har inte ork att styla och fixa.
Jag talar inte franska.

Eh, det där sista kanske inte påverkar frisyren? Eller gör det?
Och googlar man bilder på Tautou ser man självfallet att hon klär minst lika bra i längre frisyrer. Hittar inte en enda bild med hästsvans dock.
Så vad lär vi oss av detta?
Absolut ingenting. Libby fortsätter med sin svans. Audrey med sitt snygga korta/långa.
här döljer sig en hästsvans


 

Audrey i mina drömmar

7 kommentarer:

mis(s)match sa...

Det var Audrey jag drömde om innan jag klippte mig kort som Gwyneth. Visst är hon underbar, Audrey!

Linda K sa...

audreys kalufs skulle man typ nästan döda för...

Camillas dagar sa...

Nämen, du är ju jättefin i hästsvans. :) Jag som har det typ varannan dag...

memilla sa...

Audreys hår och frisyr är en dröm...

Librarybeth sa...

Mis(s)match: mmm...alldeles alldeles underbar...

Linda K: typ nånting ditåt ;)

Camilla: tycker du det? Jag tycker det är fint på andra dock!!!

memilla: en underbar dröm!

Mrs J sa...

Jag skulle nog också vara en berömd skådespelerska om jag bara såg ut som henne ;-)

För övrigt tog jag med Amelie-frisyren på bild till min frisör en gång, men han sa NEJ! Blond lockig kalufs á la Marilyn går han dock med på, haha!

Librarybeth sa...

Mrs J: exakt haha!! Mm, den frisyren hon har i den filmen ville jag också ha...