torsdag 6 oktober 2011

Ett bygge

När jag cyklar till jobbet far jag förbi där några snubbar nu bygger ett hus. Förvisso ett av den mindre sorten men ändå; ett hus. Och jag blir så himla imponerad - det växer fram så snabbt och de ser så säkra ut, väggen här, taket där och dörren hit. Imorse la de taket.
Det måste var gött att se den där sortens resultat av sitt arbete, så snabbt som det ju faktiskt blir när snubbarna jobbar raskt tillsammans.
En annan ger sig på att flytta lite böcker hit och dit. Ska väl gallra lite idag också.
Och se vrålsäker ut när jag sätter upp några titlar på hyllan idag. Ja... så atte... Björkman ska ju stå här precis efter Bjurström....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Just precis. Själv registrerar jag typ vatten prover och skriver lite dokument.... Och blir liksom aldrig klar... Att känna att man blir klar skulle vara skönt. Men så blir det aldrig i mitt jobb. Fast varje jobb har sin charm kanske, hus, böcker och vattenprover
Karin

Librarybeth sa...

Karin: jaa, så är det. Jag gillar ju mitt jobb men ibland känns det som det grötar samman... men bygga hus ska INTE Libby göra :D