torsdag 27 oktober 2011

Tränar lite medveten närvaro

Ingen tidning alls, bara sitta här med gröten i lugn och ro. Att få en liten stund för sig själv innan dagen drar igång, det behöver jag. Visst vill jag käka frulle med familjen men så här på vardagsmornarna gör det mig inget om jag rår om mig själv en stund. Det är lite medveten närvaro för mig.
Löpningen är en annan sådan, när jag började springa för många år sedan var det ett sätt att få vara själv. Idag har det utvecklats till något mer, något jag gärna gör tillsammans med andra också men fortfarande är de där vardagliga turerna ett sätt att landa lite, vara närvarande i det man gör just då.
Nu ska jag njuta av kaffet innan jag hojar till jobbet - i duggregnet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det verkar så mysigt! Min start på dagen är med kaffe och rostad macka med cambozola i total ensamhet. Då blir jag snäll och känner att den lilla lätta huvudvärken som ligger på lur släpper...
Gugge

Vesnas vardag sa...

Måste omprioritera morgonrutinerna hör jag. Kanske om jag går upp fem...och får en timme solo. :)

Librarybeth sa...

Gugge: tänder du ett ljus och softar lite också...?!

Vesna: det är det jag gör...det där med klockan fem...