torsdag 13 oktober 2011

Något att njuta av


Kanske kommer frosten snart och kniper mina sista rosor... så jag räddade undan de som fått för sig att blomma igen. Tro nu inte att jag är en rosdam som går med hatt och flor och knipsar av vissnade knoppar och sköter rosorna som nyfödda. Tro inte heller att jag går i senaste modellen av gummistövlar och chic klänning in och ut i mitt växthus med snygga korgar och välmående rosor klängandes utanför.
Jag skulle kunna tänka mig att vänja mig vid något av dessa påståenden men istället har jag rosor som får klara sig bäst de kan - vilket de gör rätt bra, Mannen brukar se till att småkryp inte tar överhanden. Min rosbegåvning ligger mer i att ta in dem inomhus vid behov. Jag är mer en wannabe-rosdam.
Och idag torsdag är det blommigt som gäller!

uppdatering: for your information - jag har inte ens ett växthus! ;)

4 kommentarer:

Garderobenmin sa...

Så fint! Underbart att ha och kunna plocka in, rosdam el ej.

Mrs J sa...

Vi har en fantastisk Schneewitchen som inte fattat att det är oktober! Blommar för fullt och har tom knoppar!

Camillas dagar sa...

Oj, tur att du räddade in de snyggingarna så att de slapp dö en för tidig frostdöd.

Librarybeth sa...

liten: true! :)

Mrs J: Schneewitchen it is - samma här!!

Camilla: en god gärning som smyckar köket!