måndag 15 november 2010

Noll koll

Jag har just insett att jag bommade Ostkakans dag. Äsch.
Då insåg jag också att jag bommat Kladdkakans dag. Dubbeläsch, men man kan ju förvisso smälla i sig nämnda godsaker när man helst känner för det.
Men finns det någon annan dag att se fram emot då? Nja, närmast i tur är Internationella toalettdagen ser jag. En dag icke att förakta. Det finns många i vår värld som inte har en decent toa.
Ätbart då? Då blir det till att tåla sig till 9 december. Pepparkakans dag.
Själv ser jag fram emot Lösenordsbytardagen i januari.

okej, nu var jag lite ironisk där på slutet...
önskar du koll över rubbet inför 2011? check it out.....

6 kommentarer:

Lisa sa...

Lösenordsbytardagen kan man ju inte bara missa!

Sara sa...

Pepparkakans dag har jag nu markerat i kalendern. Fast det finns risk att jag tjuvstartar. Vet inte om jag kan vänta ända till 9 december :)

...med näsan i en bok... sa...

Hur vet man vad det är för dag? Och vem bestämmer det?

Sara sa...

och nu undrar man ju när det är bloggarnas dag?

Mrs J sa...

Man bör heller inte glömma Towel Day!

Librarybeth sa...

Lisa: nej, den noterar vi i almanackan!!!

Sara: tycker som du, vi firar direkt!

Med näsan..: kolla in temadagar.se där finns ett litet regelverk!

Sara: vi kanske borde inför den dagen??!!

Mrs J: säg inte att jag missat den också! ;)