måndag 1 november 2010

Höstlov! November!

Måndagmorgon och jag ska inte till jobbet - ovant!
Istället ska jag packa lite, posta mitt bokpaket till min hemliga bokvän samt mata mina små husdjur så att de inte blir hungriga på ett tag.
Och så har det blivit november också; en månad det är liiite synd om, alla skäller på den.
Den är så tråkigt, mörk, lite mitt emellan höst och vinter, blir liksom inget av den mer än begynnande julstress kanske.
Jag säger bara januari.
Där har ni det jobbiga.
Festerna slut, pengarna likaså. Kanske svinkallt och man är på väg mot vår men det är toklångt kvar.
Så jag tröstar november, jag tycker du är rätt ok. Du är vilsam.
Men det kanske är lätt för mig att säga eftersom november inleds med lite ledigt?!

6 kommentarer:

k sa...

November inleds med ledig dag för min del och jag håller med om att november är lite väl utskälld. Min syster som är född i november var lika ledsen varje gång vi sjöng sången om månaderna "Januari börjar året... osv". Det enda som nämns om november är att den är grå. Trist. Så nu gör vi den färgglad med garderobsvärmare!

Anonym sa...

November är ju mysig, tycker jag också. Men så ska även jag få vara lite ledig från mina biblioteksvärdinneplikter och hänga hos en god vän hela veckan.

/Kerstin

Spader Madame sa...

Ja, en annan tycker nog att november brukar vara trist, men känner inte av just det i år. Vore man bara litet oförkyld så. Men så klart, litet ledigt är aldrig fel!

Sara sa...

Hoppas ni får ett riktigt härligt höstlov hela familjen!

Camillas dagar sa...

November inleds med lite förkylning för min del... Tycker ändå att det kändes helt okej med november i morse, vintertiden gjorde det bra mycket ljusare i morse. :)
Januari är bra! Då kan man oftast åka massor med skidor.

Omentjej sa...

Jag håller med, november har verkligen oförtjänt dåligt rykte.