onsdag 13 augusti 2014

Intervaller och diverse gentlemen

Så jag kom iväg till slut och drog av mina intervaller. Duktig kicka.
Ivrigt påhejad av flera äldre herrar som var ute på förmiddagspromenad! De kom en och en och ibland i grupp, varav ett tvillingpar där en av herrarna pinnade på för att hela tiden gå liiite före sin bror.
Intressant. Till slut undrade jag om promenadklubben för PRO var ute och tränade eftersom det var anmärkningsvärt många gentlemen ute på "min" intervallsträcka.
Och de vill ju gärna heja och ropa något hurtigt (i stil med "blir'e nåt rekord ida elle?") och då måste jag ju leverera så jag försökte lämna komfortzonen och verkligen springa snyggt, haha.

Och när jag stod och pustade efter avklarat uppdrag kom en äldre herre löpandes i fin fart. Han stannade och så språkade vi lite.
Han undrade om jag tränade inför loppet i helgen och ja, jo, det gjorde jag väl men nja, inte vet jag om det blir någon vidare värst bra tid inte ältade jag.
Men huvudsaken är att man tycker det är roligt och mår bra av'et, sa han då.
Och visst är det så. Huvudsaken är att det är roligt! Precis vad jag behövde höra faktiskt. Roligt. Det tycker jag ju att det är!

Så snackade vi lite om banans sträckning och var rörande överens om att årets bana är mer för ev publik än för löparna. Tvåvarvsbana är det också, tvi tyckte vi.
Så önskade vi varandra lycka till och joggande åt var sitt håll.
Himla trevligt det där, oväntade möten.

2 kommentarer:

Käthes Mode sa...

Kul med oväntade möten!

Librarybeth sa...

Käthe: ja :D dagens möte var HELT oväntat, störtskön löpargentleman att snacka med!