tisdag 9 november 2010

Tofflor - ett underskattat skodon

Vad ska man blogga om när man sitter och värmer sig med laptopen i knät? När det blåser utanför husknuten och det är väldigt långt till våren? När det är så stökigt i hemmet att man vill skrika? När man borde gå och lägga sig men inte orkar?
Jo, man kan berätta för världen att man har ett par underbara franska tofflor! Dessa fantastiska tofflor är inköpta på en medelstor mataffär, utvalda från den rejält tilltagna toffelavdelningen. Tofflor, det tycks vara stort i Frankrike (tror jag det, med de kalla golven anpassade för solvarma dagar). Skitfränt att det finns så många olika modeller att välja på i en helt vanlig mataffär. Förvisso välsorterad affär men ändock - en mataffär! De år vi åker till "vår" by i södra Frankrike brukar det bli toffelinköp till flickorna och här visar jag mina. Årets snyggingar är varma, bekväma och funkar nog till de flesta outfits....

7 kommentarer:

Spader Madame sa...

Superfina!

Pia Wester sa...

Vill också ha tofflor i år! Snodde dotterns "Hello Kitty" igår, hon blev inte glad...

Fliselin sa...

Kan du inte berätta lite om byn ni åker till? Har ni någon anknytning dit eller hur blev det så, hur hittade ni dit? Älskar resetips och berättelser om resor!

Librarybeth sa...

Spader Madame: tackar!

Pia: haha, styggt av dig :)

Fliselin: absolut! va kul! ska slänga in bilder också men har inte hunnit... jag laddar!

Camillas dagar sa...

Gulliga tofflor. :)
Jag håller med Fliselin, reseberättelse och massor med bilder önskas då tid finns.

k sa...

Tofflor är guld värt. Verkligen. Jag införskaffade i Berlin när jag var där nu senast. Birkenstock. För mina tafsiga förstörda fötter. Mycket skönt, men inte så varmt och jag blir genast lite avis på sådana där varma och fina saker. Kanske det får bli något ulligt här också...

Mrs J sa...

Mina tofflor är turkosa, bra med en liten färgklick!