onsdag 17 november 2010

Ordinary day

En vanlig dag på jobbet;
drar ut på stan med fina kollegan och shoppar julduk, ljus, fat till en julskyltning på biblioteket.
Tigger skokartonger i trevlig skoaffär. Raskt tillbaka på bibban slår vi in skokartongerna till vackra julklappar som ska vara rekvisita i vår julskyltning.
Fort iväg till gymnasieskola och vara deras gäst i radiostudion där de övar och sänder radioprogram, vi pratar litteratur och böcker (vilken överraskning).
Tillbaka till lilla lunchlådan och sedan kvickt ut på stan med chefen för att spana in vacker ljuskrona, ev ett inköp till vårt bibliotek.
In på bibban igen och fixa med julböcker och julskyltning. Konstaterar att en matta skulle vara fint. Kollegan och jag gör en ny köpräd, nu i mattaffär, återvänder med en rund och röd.
Avlöser kollegorna och jobbar i bibliotekets informationsdisk sen eftermiddag och kväll.

Omväxlande? Ja.
Roligt? Absolut!
Och den som fortfarande tror att bibliotekarier sitter och bläddrar i katalogkort kan dra något gammalt över sig.

5 kommentarer:

Lisa sa...

T.ex. en gammal matta (kan man dra över sig).
Och vilket skyltteam bibban har! Känner mig såå nöjd :D

Spader Madame sa...

Kan jag få jobba hos dig?

IngelaMollly sa...

Hemma på biblioteket där jag jobbar tror de att vi läser böcker hela dagarna samtidigt som vi njutningsfullt stoppar i oss praliner ;-) Fin du är!

Anonym sa...

Jag gillar att ni har transperens i er biblioteksverksamhet. Nu vet ju alla att våra dagar är fyllda av (ganska) glamorös shopping och turer på stan.
Själv kan jag knappt tänka på jobbet idag då jag har lite kärlekstrubbel. Suck.

Librarybeth sa...

Lisa: nöjd var ordet!

Spader Madame: du kan få ingå i installationen som tomtemor ;)

Molly: ja, det kan vara stressigt ibland när det kommer många böcker och mkt choklad samtidigt ;) tack!

Kerstin: ja man får lov att ligga i... ack kärlekstrubbel, det var värst då, Kerstin!