fredag 19 november 2010

Nu gäller det att tänka positivt

Hela fredagkvällen har ägnats åt att strukturera paket och i viss mån montering (och målning så klart, varför lägga av med det nu, jag är ju inne i värsta målarflowen typ).
Nu är här så otroligt rörigt och vi undrar bägge två om det någonsin kommer bli ordning igen. Yngsta dottern sammanfattade igår det hela med att säga att "det känns som om hela vårt hus kollapsat".
So very true, en sanningssägande åttaåring som jag inte visste vad jag skulle ge för tröstande svar.

- Det är en jädrans massa plastbitar här som jag inte har en aning om vad de ska vara till, säger maken och håller upp en rejäl plastpåse vars innehåll vi inte ännu lurat ut syftet med.
Känns ju tryggt.

2 kommentarer:

Omentjej sa...

Haha, stackars er. Jag vet ju hur det känns efter en mardrömslång renovering av kök, men det var rätt praktiskt med kylen bredvid tv-soffan... ;) Det kommer gå som en dans för er! Lycka till med stickningen också! :)

Camillas dagar sa...

Jag vill också otroligt gärna rusta köket, men då man läser om allt jobb börjar jag tveka... ;)
Hoppas att ni får en avkopplande kväll i alla fall.