tisdag 13 november 2012

Kära träningsdagbok

Mantrat fungerade!
Det var mysigt att springa en sväng i novembermörkret! Jag laddade med russin och jordnötter innan (mitt hemliga vapen du vet) och väjde inte för LatBeths lockande erbjudande om soffan. Jag bara drog på mig löparkläderna och stack ut.
Ja, med en reflexväst också förstås.
Eftersom det sannerligen var dags för kvällsvard med familjen så fanns det inte tid med mer än 7,5 km men de enda löparrundorna som är dåliga, är de som inte blir av så man får vara glad och nöjd.
Vilket jag också var vid hemkomsten. Så glad att jag ställde  mig och kokade gröt till hela familjen.
Risgrynsgröt så klart!
Hej då träningsdagboken, jag skriver snart igen.

ps. det där visdomsordet i mitten där, det har jag kommit på alldeles själv!

9 kommentarer:

bibbaeva sa...

Det där visdomsordet var betydligt bättre än Uffe Lundells: "en inställd spelning är också en spelning". Jag har alltid tyckt att det är osedvanligt korkat.

Fliselin sa...

Bra, visa ord... 7,5 är väl inte illa. Man behöver ju inte alltid springa långt! Hoppas att nu mitt lilla,lilla halsonda försvinner och inte får fäste. Då blir det en tur imorgon.

mis(s)match sa...

Instämmer med Fliselin!

Anonym sa...

mycket kloka visdomsord! :-)
så resonerar jag alldeles för ofta nu förtiden...

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Bra visdomsord! Helt sant också :)

Camillas dagar sa...

7,5 km är ju superbra!
Jag fick till 3,1 km i dag och är nöjd. Faktum är att det nästan kändes liiite roligt att jogga i dag. :D
Du skulle gilla den där boken tror jag, "Born to run". Jag har läst halva nu.
Ha en fin onsdagskväll!

Librarybeth sa...

bibbaeva: haha, nä så tänker inte RunBeth!!

Fliselin: nä, det fick helt enkelt räcka så!

mis(s)match: :D

Miasvardag: good!

I will not keep calm: jag har mina ljusa stunder!! ;D

Camilla: ;D härligt - funderar på att klicka hem den nu i jul!

Malin sa...

Helt sant! Man borde skriva det på väggen :-)

Librarybeth sa...

Malin: ja, shit i carpe diem - ta mitt klokord istället!