torsdag 22 november 2012

Efter arbetsdagens slut

Jag ska ut på galej.
Efter jobbet och snabbt, snabbt - jag måste skynda mig lite, äta och kanske... klä om?
Och även om det ska bli så himla trevligt; kommer jag att kunna hålla mig vaken? Har jag för mycket "brus" i skallen, s.k. arbetsrelaterat brus?
Jag kanske skulle hälla i mig kaffe men inser att jag har redan testat det idag.
...
Tar till mitt hemliga vapen;
lackar om naglarna och sitter sedan där mol allena i köket (alla gör olika saker idag) och spretar med fingrarna. Då kan jag säga högt för sig själv;
- Asså, jag kan inte göra nå't, jag är nylackad.

Så, då varvar man ned.

5 kommentarer:

Petra sa...

Bra sätt att komma ner i varv.

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Funkar alltid :)

Anonym sa...

Jaha ja, är det så man gör......Anna panna

Camillas dagar sa...

Ha ha... ja, det är lite meditativt det där med nagellackande.

Librarybeth sa...

Petra: du har också kollen! ;D

I will not: japp!

Anna panna: så ska det skötas ;D

Camilla: nog är det det ;D