onsdag 28 november 2012

Lika delar oro som ilska

Det är någon som eldar på mina barns skola.
Och jag menar verkligen eldar. Inte en gång eller två gånger utan här talar vi om många brandlarm som får ringa. På en skoldag förra veckan hann det bli två (2) brandlarm på en och samma skoldag och alla kidsen sprang ut, igår gick larmet igen.
Jag kan inte förstå vad det är som gör att man väljer att försöka sätta eld på en byggnad full med barn och vuxna. Är det någon som mår asdåligt eller är det någon/några som bara försöker vara "häftiga"? Förstår man verkligen inte konsekvenserna av detta? Hur farligt det är?
Skola, polis, brandkår - alla gör vad de kan för att förhindra och förebygga, det förstår jag men som förälder känner jag stor, stor oro.
Och samtidigt blir jag så heligt förbannad! Hur bisarrt det är med någon/några som gör så här.

8 kommentarer:

Linda sa...

Usch, vad obehagligt! Ja, man kan ju bara hoppas att det är några yngre som förr eller senare slutar.Förhoppningsvis förr innan det händer något allvarligt.

Kram Linda

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Det skulle kunna vara min son... Jag tror inte de fattar. De tycker bara det är jättekul när larmet går. Men det är ju fruktansvärt. För det kan ju börja brinna på riktigt. Och det tror jag inte att de fattar. Såna här barn tror alltid att de har koll på läget, men de har de ju aldrig. Jag förstår din oro. Hoppas skolan kommer tillrätta med problemet.

Anonym sa...

Instämmer till fullo! Känns som en tidsfråga innan någon blir skadad. Vi får verkligen hoppas att det är stopp på det här nu!
Annika

Mrs J sa...

En jäkligt farlig lek, om det nu är ens är på lek. Otryggt minst sagt :-/

Camillas dagar sa...

Men fy!!! Jag, som är aningen oroligt lagd, skulle bli minst lika orolig som du. Idiotos!!! De måste väl kunna sätta in någon vakt, eller frivilliga vuxna som håller lite koll och kanske kan skrämma bort pyromanerna.
Hoppas att det löser sig väldigt snart!

Mia sa...

Fy vad läskigt. Hemma i Gislaved hade vi en pyroman som härjade i många år, när de väl tog honom var han förstås djupt psykiskt störd och blev liksom upphetsad av elden. Konstiga typer det finns.

Librarybeth sa...

Linda: ja, det känns otryggt!!

I will not: mm, just den där oförståelsen att det kan bli så farligt, så farligt!!! Jag hoppas att man snart kommer till rätta med detta! Det är inte bra om det börjar snurra rykten också. Usch.

Annika: ja! skoltillvaron blir så underlig annars!

Mrs J: stämmer!

Camilla: skolan har jobbat mkt förebyggande, polis och brandkår är inkopplade.

Librarybeth sa...

Mia: usch, här är det nog barn/ungdomars okunnighet eller om det är ngn som mår väldigt dåligt...