tisdag 27 november 2012

Tisdagsbludder

Sedan, när jag ska ha lite julledigt, då ska jag ligga kvar i sängen! Kanske längre än till halv åtta. Festligt. Och då, ska jag köra uppesittarkvällar och läsa och se på film och... den där julledigheten är mitt mantra just nu.
julledigjulledigjulledigjulledig
Innan jag flänger iväg i regnet (har det regnat hela gårdagen och hela natten? ja) så kan jag berätta att dagens består av en tröttglåmig bibliotekarie med pyjamasliknande stickad skön tröja (som jag också har i svart och kleinblått, tjatig? jag?) och att den kommer från HM (nähä?). Blomstergirlangen är en stickad historia den också och kjolen från garderobens mörker av märket Riley, ursprung okänt.
Så, då återstår bara en liten svälj kaffe innan regnet.

8 kommentarer:

mis(s)match sa...

Vilken fin kombo!

Petra sa...

Snygg som alltid.

bibbaeva sa...

Snyggt! Grått har blivit min nya "gillafärg" nr 1. Den har norpat åt sig platsen efter vinrött som således hamnat på andraplatsen.

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Du är iaf en väldigt fint klädd bibliotekarie!
Å ledigheten är snart här :)

Camillas dagar sa...

Stiligt! :) Den tröjan verkar både fin och praktisk. Ska kolla in den på HM.
Ha en fin tisdag - och jaaa... trött är bara förnamnet! :S
Jag köpte sånt mysigt nytt täcke på IKEA i går och det var ju ovanligt dumt, för det var ännu svårare att komma upp ur sängen i morse.
Kram!

Nickan sa...

Tjusig som vanligt. Fint stickat blomster.
Kram

Anonym sa...

Hahaha! Då är vi två med julledighetsmantra.
Jag är sjukt trött och denna dag gjorde inte saken bättre.
Kallt, mörkt o regn. Blä!
Karin

Librarybeth sa...

mm: tack!

Petra: *niger fint* ;D

bibbaeva: de delar först plats hos mig ;D

I will not: :D julledigt julledigt!

Camilla: den är super! riktigt ok kvalitet... och nya täcken kan göra det svårt ;D

Nickan: tack! blommor runt halsen känns rätt nu!

Karin: ack vilket mantra!!!