måndag 3 oktober 2011

Monday!

Bäst man inte flinar upp sig för mycket - då kanske bananflugorna flyger rätt in i munnen på en... japp! De är här igen och det med besked.  (Hade dem i vinglaset i lördags också....)
Här igen är också måndagen(s); blus Cheap Monday, vinröd tröja Lindex, byxor frk, rosa armbandet från Lindex.
Glada strumpans vecka är slut.... denna vecka tror jag att jag omvandlar till en stafettvecka; något klädesplagg/accessoar man har ena dagen följer med till nästa dagens... ja, något ska man ju roa sig med under veckan.

8 kommentarer:

Vesnas vardag sa...

Cool med stafettvecka. Här blir det jeans i alla möjliga former. :) Har saknat rockers looken lite jag. :)

Vesnas vardag sa...

Saknar något vinrött och snyggt i ming garderob. Ska söka runt efter något sådant idag. :P

Fliselin sa...

Finfint! Investerade också i Lindex-tröja! Den får vänta lite då jag tycker att det fortfarande är ganska varmt.
Har haft flugfälla hemma, gjorde en mix med vinäger, vin, vatten och diskmedel. Tänkte att eftersom de alltid envisas med att dyka ned i vinet så borde ju en skvätt vin göra susen. Nu ligger ett antal fluglik i botten på det lilla snapsglaset, he he... Har en väninna som med bestämdhet påstår att vinet smakar annorlunda efter att en fluga baday där i. Hon måste byta ut vinet efter flugbad. Jag provade en gång och kanske har hon rätt? Men det smakar ju inte kork i alla fall.

mis(s)match sa...

Jag tror jag hänger på där!!

Librarybeth sa...

Vesna: hoppas du hittar något!!

Fliselin: de är bra fräcka - bananisarna :D mina fällor är s a s proppfulla....

mis(s)match: åh yes please do!!! :D

Mia sa...

Kan tipsa om en liten flaska med rött innehåll mot bananfluga(köpes på Plantagen). Inte sett en fluga sen den kom in i köket

Librarybeth sa...

Mia: OMG! Det får lov att bli en tur till Plantagen!!! Tusen tack för tips för bananisarna kan driva mig till vansinne!!!!!

Vesnas vardag sa...

Tror det blir en sväng till Plantagen för oss med. :)