onsdag 16 juni 2010

Och här drömmer vi oss bort till trevliga bestyr

Det är inte bara tramsiga nojor som shorts och bikini som måste bearbetas inför semester och vår kommande resa.
Nej, jag behöver ett par schyssta solbrillor också. En ny ryggsäck har jag också blivit lovad och få se, solkräm med skyddsfaktor 240 måste också inhandlas, för att inte tala om att kidsens packningslista måste kollas av. En tunn sommarklänning som tål att vikas till ett frimärkes storlek skulle också sitta fint även om det blir semester utan en sådan. Övernattning är fixad för första natten men det känns som om jag skulle behöva ta telefonen och ringa.
- Hallå jobbet, jag kan inte jobba mer, jag måste förbereda mig inför semestern!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Just precis. Man måste ha semster för att förbereda semestern. Sedan måste man ha semster för att vila upp sig från semestern.
Så det är lika bra att arbetsgivarna ger oss hela sommaren ledigt...Hahaha
/Karin

Librarybeth sa...

Karin: Exakt! Efteråt krävs det vila också. Voj voj :)