lördag 19 juni 2010

Tid för gröt

Att det styrde mitt liv visste jag men att det var så illa. Grötbehovet.
Jag släckte lampan 03.13 imorse. Förresten släckte någon lampa gjorde jag inte, det behövdes ingen lampa, det var så ljust och vackert ute och det fick mig nästan men bara nästan att känna mig som en tonåring igen. rimligtvis borde jag då behöva sova lite längre idag men icke. 07.21 slår jag upp mina ljusblå eftersom hela systemet är inställt på gröt och grötintaget är dessutom försenat med en timme.
Jag kämpar emot och försöker somna om. Det gick inte alls.
Men jag är glad! Solen skiner där ute, jag kan lata mig i en vilstol senare idag. Det är sommar och jag tänker ta vara på den här dagen tillsammans med min familj - ända tills jag måste sova middag.

Gårdagens musikkväll var sannerligen nice och det var så kul att träffa allesammans. Vid halv 2, 2 började några av de kvarvarande gästerna diskutera didaktik och pedagogik och jag imponerades mäkta av deras pigghet. De borde som yrkesverksamma lärare rimligen vara trötta så här års. Men inte då, de visade sådan fokus att man kunde häpna och där någonstans kroknade värdinnan - då kände jag att det var länge sedan jag sov. Jag vinkade av mina tre pigga gäster som liksom övriga gäster är väl värda sitt sommarlov.
Och jag, jag har snart semester! Känns overkligt.

2 kommentarer:

Camillas dagar sa...

Jag jobbar sista veckan nu, sedan semester i 4 veckor. Det känns otroligt skönt - men overkligt. :)
Och grötbehov kan jag också få emellanåt, främst då jag åker mycket skidor. Även äggberoende kan jag bli, men inte alltid.
Hoppas du haft en skön helg!

Librarybeth sa...

Camilla: håll ut - den här veckan går fort! Min paroll är mer gröt åt folket! (har också äggperioder!!!)