tisdag 29 juni 2010

Dagens skörd; gott och blandat



















Dagens skörd i bokhandeln! Här finns nog en och annan läsupplevelse hoppas jag! Jag säger som kvällstidningarna;
Vi har hela listan ;) och här kommer den
Oksanen; Stalins kossor
Boardy; Allt som återstår
Holst; Drottningoffret
Rosoff; Justin Case
Zweigbergk; Tusen skärvor tillit
Vallgren; Kunzelmann och Kunzelmann
Olsson; Sågverksungen
Kadefors; Borta bäst
Jensen; Vi, de drunknade

Mera! Mera! Jag inbillar mig att jag har massor av lästid framöver! Har du boktips?
Lämna gärna en kommentar!

6 kommentarer:

Sara sa...

Stalins kossor är väldigt bra. Har precis läst den i vår bokcirkel. Alla gillade den.

Och nu har jag påbörjat Vi, de drunknade. Den verkar lovande.

Måste börja planera vilka böcker jag ska ha med mig ner till Halmstad i nästa vecka. Böcker både för tåg, läsande i park och hotellsängen.

Camillas dagar sa...

Det var en rejäl bokhög det där! :-D
Den enda jag läst är "Tusen skärvors tillit".
Tänkte du läsa ALLA under semestern?!

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

just nu läser jag gamla tidningar från 40-50 talet.

Librarybeth sa...

Sara: Låter bra! Ja, visst är det gott med att få ladda med böcker när man är ledig!

Camilla: Ähum, ja ambitionen är det inget fel på, eller hur? ;) Vi får se hur det går men jag tänker baske mig försöka :D
ps gillar verkligen Zweigbergk!

Glamour: det låter rätt bra det också!

IngelaMollly sa...

Lovely! Vallgren är en gammal klasskompis till mig, där fick du dagens intressanta information ;-)

Lisa sa...

Hoppas du gillar Kunzelmann & Kunzelmann, en av de bästa böcker jag läst i år, kanske t.o.m. den bästa!