lördag 5 juni 2010

Bakom luckan



Jag har så skönt lite att göra att jag kan roa mig med att stirra in i ugnen och sakta men säkert se rabarberpajerna få färg. Detta kan varieras med att själv försöka få färg ute i trädgården.
Blir det för varmt, ja då går jag in och tittar in i ugnen igen.
Ack ja, mina gråvita ben skulle må bra av lite färg men jag vet av gammal erfarenhet att brun blir jag inte i första taget. Strunt samma.
Så snart det är gräddat och klart ska både pajerna och jag ut.
Pajerna får svalna på bänken.
Jag får springa min långa runda.

4 kommentarer:

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

vad goda de ser ut!

Huskatt sa...

Ser smaksigt ut! Och så en löprunda på det med, kanon fin dag alltså :)

IngelaMollly sa...

Nu frestar du med godsaker igen din retsticka ;-)

Librarybeth sa...

Glamour: ja, för en gångs skull gräddade ugnen en jämn färg.

Huskatt: ja, det blev en BRA dag!

Molly: kan man lugnt säga, det blev mycket av det goda här...