söndag 13 juni 2010

Söndagsvila

Nu har jag verkligen försökt! Sova mycket och länge alltså.
Jag har testat att lägga mig rätt så tidigt och sedan tvingat mig kvar i sängen när jag vaknar på morgonen (fredag-lördag). Sedan har jag testat att lägga mig sent och ligga kvar när jag vaknar (lördag-söndag). Jag kan berätta att tidningsbudet var ovanligt tidigt denna söndag, redan halv 6 kom DN, det måste vara rekord när det gäller söndagsutdelning.
Jag somnar och vaknar, somnar och vaknar och nu är jag helt ledbruten i kroppen. Jag kände mig yr och groggy när jag steg upp och kan konstatera att sova som en tonåring kan jag i n t e.
Jag har försökt men kan konstatera att jag har nått den aktningsvärda åldern då det inte fungerar för mig.
Resultatet? Är jag piggare? Känner jag mig utvilad? Hmmm, nja en skaplig känsla av vila har jag väl i kroppen om jag slutar gnälla om att jag är helt bedövad i högra axeln.
Hungrig på gröt är jag i alla fall.

4 kommentarer:

Marikka sa...

Jag känner igen mig - när jag äntligen får sova så vaknar jag hur tidigt som helst.

Camillas dagar sa...

Jag har lyckats sova riktigt duktigt hela helgen faktiskt. :) Men jag håller med, man blir lite "konstigt" om man sover för mycket - slö och gäspig.

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

jag kan inte heller sova sådär länge längre! Det är trist.

Librarybeth sa...

Marikka: ja, nog är det märkligt!

Camilla: fler än jag som behövde sömn med andra ord ;)

Glamour: bäst man vänjer sig av med att vilja göra det!