måndag 2 april 2012

Stickatdag

Det var inte den tröjan jag riktigt räknat med som dagens idag men vad ska man göra när man blir så förbannat motarbetad av vädrets makter.
Jag är frusen, trött och hungrig och i alla fall ett av dessa problem kan stickade Zara-tröjan hjälpa mig med.
Det ser vintrigt kallt ut ute.
Och jag gillar det i n t e.
Men man får kämpa på, det kan man t ex göra genom att dra på sig sina vårbrallor, Chinos från HM och så små prickiga sockar i klackarna från La Stampa.
Jag är mycket förtjust i sockar-i-klackskor, det bryter så gott mot alla regler om hur det ska vara när det gäller skor med klack.
Nu - kaffe så kanske jag slutar huttra också.

10 kommentarer:

...med näsan i en bok... sa...

Så himla trist väder! Snö så långt ögat når...

Nickan sa...

Samma här . Frusen och trött. Tar bussen idag. Usch för vårvintern. Men vi får vår framöver. Men inte än. Trevlig måndag vår tjusiga mannekäng.

bibbaeva sa...

Gillar skarpt brytningen mellan varm kofta, och "våga vägra vinter"-brallor. Och är också förtjust i sockar-i-klackskor! Fint!

Fliselin sa...

Fiffigt med chinos till tjocktröjan! Den värmer bra! Gillar också dina sockar i skor. Ja visst är vi lite snuvade på våren. Jag njöt så de varma dagarna och pratade mig lyrisk över den tidiga våren. Tji fick jag!
Copycatar dig idag med grå kjol och ljus tröja.

Villa Frejas bokblogg sa...

Himla trist, fast tristare att frysa så du gjorde nog ett bra val.
De där HM-chinosarna är jag lite nyfiken på.

Garderobenmin sa...

Haha, jag sitter också i stora stickade tröjan i ull på jobbet idag....under en tunn blsu som på inga sätt kunde värma upp mig efter en kall promenad till jobbet i morse. Tänk att man glömmer varje år hur förädiskt det är i början av våren...det är väl optimisten i oss....eller fashionistan ;-)

Mrs J sa...

Fetgillar sockarna i klackskorna! Det ska jag också börja med bara våren kommer tillbaka. Optishionista kanske liten ;-)

Librarybeth sa...

mednäsanienbok: ja, det är trööök!!

Nickan: tack Nickan! Vi håller ut, snart är det vår på riktigt!

bibbaeva: :D sockar i klackskor är så fint!

Fliselin: Hoppas våren snart är tillbaka - sockar i klackskor lär det bli mer av!! Åh, så trevligt att bli copycattad!!! :D

Husfrun: supersköna chinos, 199 pix - finns i fler färger, grönt och blått också tror jag!!!

Liten: haha!! Du också - ja, den värmer så bra. Känner man sig lite off vad gäller outfit räddar den mig!

Mrs J: ja gör det!! En skön detalj som "bråkar" lite med modet tycker jag!

Vesnas vardag sa...

Supersött med prickiga sockor och klack. :)

Librarybeth sa...

Vesna: ;D