måndag 23 april 2012

Då kör vi måndag då

Klockan är bara 05:43 och jag har redan överraskat mig själv med att gå ut och hämta tidningen samt slänga sopor.
Den ljusa vårmorgonen är ansvarig för det. Jag vaknade redan vid halv tre-hugget, bidragande orsak troligtvis grötsug. Man blir hungrig av att springa långt.
För ett ögonblick trodde jag dessutom att jag var i sovrummet som fanns i den lägenhet som Mannen och jag bodde i när vi var i tjugofemårsåldern. Mysko. Har inte tänkt på den lägenheten på väldigt länge - fattar inte riktigt vad det var som framkallade den känslan....

Och när jag ändå låg där vaken så jobbade hjärnan med allsköns problematik. Ni vet hur det kan vara; allt från jobbrelaterade prylar, till förvirrade tankar om lack (för naglar alltså) till hur man ska främja välstånd för alla människor i världen.
Oj oj. Det kan man kalla att kickstarta en måndag.
Veckans första tema vår-outfit får bli tröja Nowhere, kjol Topshop, Converse och sjal från Monki.
Ska visst bli bortåt 10-12 grader idag.
Minsann.

5 kommentarer:

Sara sa...

Gomorron, eller god förmiddag skulle man kunna säga :)

bibbaeva sa...

Jättefint! Sån där kjol har jag haft i min ägo en gång. Då var jag väl i 25-årsåldern. Nu ska jag snart hälsa på farbror doktorn. Får väl en ny medecin... Jag har ju inga förut! :)

Mrs J sa...

Mina nya Converse har än så länge bara fingåtts inomhus, men de längtar ut!!!

Librarybeth sa...

hedgehogsara: :D

bibbaeva: aj då! hoppas det blir en bra sort!

Mrs J: då hoppas jag snart att det är Converseväder i norr!!

Vesnas vardag sa...

Gilla på tröjan och älska på skona. :) Fin kombo.