tisdag 17 april 2012

Pyyyys

Utpumpad - precis som mitt cykeldäck.
Alltså hur många punka måste jag få? Ändå tantcyklar jag, undviker glassplitter genom att göra bisarra svängar, väljer nogsamt min cykelväg måndagmorgon eftersom det är tokmycket splitter vid kårhus och andra ställen i staden.
Väldigt irriterande att dra hojen hem - igen och sedan be Mannen fixa punkan medan jag grejar käket.
Som för övrigt blev en väldigt sen historia idag eftersom barnens ömma moder och fader valde att löpträna i snögloppet.
Förresten jag hann uppleva regn och hagel också så nu har jag skrivit på protestlistan som finns hos Frida.
Så här får våren helt enkelt inte bete sig.
Nån jädra ordning får det lov att vara.

5 kommentarer:

bibbaeva sa...

Oj, vad jag håller med dig! Nu får verkligen våren ta och skärpa sig! Nån jädra ordning får det allt vara!

Librarybeth sa...

bibbaeva: basta!

Lisa sa...

Det kan ju vara så att du får punka av vassa gruskorn

mis(s)match sa...

Antipunkteringsdäck är värda investeringen!!

Librarybeth sa...

Lisa: ja, suck. Måste gira för dem också!!!

Mis(s)match: japp! tänkte införskaffa ett par till helgen!!!