lördag 21 april 2012

En förmiddag

Vaknade med huvudvärk.
Kändes så klart inget vidare, i synnerhet inte som jag satt uppe sent igår kväll och tittade på filmen Contagion - ni vet den där upplyftande rullen om hur ett supermegadunderläskigt virus sprids över hela världen och hur människor i panik gör både modiga saker och sannerligen mer otäcka.
Jag hade tänkt se den när jag satt i sjukhörnet av soffan i januari och körde librarybeth testar lunginflammation. Kloka väninnor i Löparkollektivet tyckte det var en dålig idé och avrådde mig från det. Det är jag tacksam för nu. Det hade inte varit så lyckat att se den då.

Men åter till denna förmiddag.
När jag konstaterat att pigghetsstatusen inte randerade 10 poäng, inte ens 6-7 beslöt jag mig för att avstå från löpträning.
Då blir statusen inte bara hängig, den blir grinig också.
En löpare som har en plan som grusas blir grinig. Jag borde inte bli överraskad, det är ju kids i huset som är i olika förkylningsstadier. Men ändå.
Grinig.
Vilket i sin tur resulterade att jag tog ut min frustration på kylskåpet.
Det vill säga jag tokstädade och kastade saker som jag här inte tänker avslöja datum på (då slutar ni läsa bloggen).
Nu är det fint som ett laboratorium i kylskåpet (nästan iaf) och jag känner mig märkligt nog lite bättre. Om det här går åt rätt håll kanske det blir en liten runda i alla fall.

11 kommentarer:

Vesnas vardag sa...

Hoppas du blir piggare och kommer ut i spåret under eftermiddagen. Lite röjning hemma är aldrig fel, skulle behövas här med. Men det får vänta till en annan dag. ;) Studierna tar min tid idag, liksom nöjen ikväll. Lördagskram till dig Libby.

bibbaeva sa...

Känner jag Libby rätt, så blir det nog en löprunda framåt eftermiddagen. Passa på innan regnet kommer!

Anonym sa...

Oh, tack. Blev inspo när jag hjälpte 2/6 av löpkoll att flyttstäda idag. Så suuugen på att röja hemma också. Ditt inlägg blev toppen för mig - jag SKA röja kylen!!! Hurra!!!

Fliselin sa...

Nä, vi slutar inte att läsa bloggen om du skulle avslöja datumen på burkarna. Förmodar att det bara skulle bekräfta att du är som många andra... Hos mig återfinns mycket gamla burkar när kylen städas...
Hoppas att du piggar på dig och att huvudvärken släpper.

Librarybeth sa...

Vesna: till sist blev det en runda! Kramen!!!

bibbaeva: visst blev det så... !

anonymlöpare: haha, tänk att en blogg kan inspirera till sånt också!!! :D

Fliselin: ;D pjuuh, bra!!! Burkkastandet och städandet hjälpte!!!

Camillas dagar sa...

Usch, den filmen var jobbig! Jag minns att jag såg den då i den vevan då du hade lunginflammationen.
Härligt att det vände, så att du fick komma ut och springa i dag.

Librarybeth sa...

Camilla: blev superdeppig efteråt, kändes olustigt att gå och lägga sig. Ingen hit precis att vakna med huvudvärk dagen därpå...!

Fliselin sa...

Deppfilm alltså, intressant. Kanske ska kolla den i alla fall. Väninnan säger att hon vill se romantiska komedier, vi ska se Hungerspelen. Har precis läst boken. Långt ifrån romatisk komedi. Jag tyckte att boken var läskig och undrar förstås hur den blir på film.

Librarybeth sa...

Fliselin: ja, inte munter men bra. Sa rätt mycket om mänskligheten, så lätt samhällsapparaten ska krascha så se den. Vill också se Hungerspelen, kanske med min stortjej. Boken var himla bra!

Anonym sa...

Urk, att vakna med huvudvärk är sannerligen ingen höjdare! Hoppas att du blev bättre sedan, så att du kunde ge dig ut på en löparrunda. Intressant sätt att mota huvudvärken med att städa kylskåpet! Det ska jag testa nästa gång, om jag orkar ta mig så långt som till kylskåpet då. Jag brukar köra den här stilen: "Fäll persiennerna! Ge mig snarast kaffe, huvudvärkstablett och nackmassage!" (=kommandorop till familjen) Därefter total tystnad (ha, ha) och mörker i x antal timmar.
Annika

Librarybeth sa...

Annika: urk, det låter som att du ska låta kylskåpet vara just då iaf!!! ;D