lördag 14 april 2012

Lördagens

En annan har ju haft förmånen att få sitta utomhus i solen, i lä med en kopp kaffe och bok.
Så pass soligt att det känns motiverat att tänka över det här med att införskaffa en lotion med solskyddsfaktor.
Jojo.
Eftersom jag redan igår spelade ut mitt kort med lax som käk får jag allt lov att hitta på något annat i afton.
Dagens i-landsproblem, men ibland är jag så himla less på att fixa käk, att variera sig. Helst vill jag ligga i soffan och typ livnära mig på lakrits. Det går emellertid inte an, bot och bättring, kidsen mina är dock mycket förstående och tycker det är ok att vi kör med en mellis så jag undkommer behovet att behöva laga två middagar på lata lördagar.
Låter det förskräckligt? Asch, det går ingen nöd på oss men en schysst kvällssittning ska jag väl klara av.
Mannen är iväg på eget håll så det blir så att säga tjejmiddag här.
Dagens är linne Wera, tröja HM, sjal Rabalder och jeans från Esprit.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Instämmer till fullo med att visst är det TRIST att ständigt och jämt hitta på mat! Det är likadant här, det blir ett och detsamma tills någon klagar, eller mannen tar över. Eller man kör lite take-away ibland... Jag äter gärna, men någon annan får gärna stå för matlagningen!
Kul i alla fall att jag hade flera dagar att "läsa ifatt" på din blogg! Det är en så skön blandning av familjeliv, mode, mat, träning, böcker m.m.
Annika

Vesnas vardag sa...

Vi gör likadant här hemma, under helger blir det ofta sen frukost, brunch ute. Lagar oftast bara 1 mål mat. Så skönt att slappa till det med.