lördag 14 april 2012

Ur träningsdagboken

Yes!
Vilka backar men jag segade på, långa och stigande. Då får man tänka; oj vilken bra träning.
Så tjatar man det tills man kommit upp. OjvilkenbraträningOjvilkenbraträningOjvilkenbraträning.

På minussidan; fick känning av svinjobbigt håll i sidan vid 5-6 km. Bet ihop och bara låg i. Bara ligga på och lubba vidare, lyssna på musiken, beundra naturen, tänka haha - en backe, härligt!

På plussidan; fick sällskap av två (!) yra och glada rävungar som skuttade över vägen inte bara en gång utan två gånger! Otroligt! Har aldrig hänt mig tidigare. Jag brukar på min höjd se någon katt...
De såg så glada ut i vårsolen och sprang över och utmed vägen innan de dansade in i skogen igen.
Löpning är således inte bara backar och snubbiga träningskläder, naturupplevelser kan komma med kitet.

7 kommentarer:

Fliselin sa...

Vilken upplevelse! Kul med rävungarna. Imorgon skaaa jag ut! Hoppas att det är barmark då. Jag kan inte tjata nog om eländet som finns på marken. Det låter som att du hade toppenspringväder, skickar du hit det tills imorgon?

bibbaeva sa...

Nu har jag läst om en annan träningsnörd. Det blir min melodi... att LÄSA om när andra tränar.

Åsa sa...

det är det som är tjusningen med träning :-)
kram Åsa

Camillas dagar sa...

Det låter så härligt jobbigt då du skriver. Jag tog mig runt mina 3,5 km och joggade kanske 2,5 av dem - tjohooo,.. eller inte. Jag hoppas hela tiden att nästa gång ska gå lätt. Nej, tacka vet jag spinning och cykling.
Kram!

Librarybeth sa...

Fliselin: ja, det var märklig upplevelse, min första reaktion var superbarnslig; ah är rävar farliga typ! haha, hoppas du kom ut på en runda, jag gjorde vad jag kunde för att pytsa ut lite finväder! ;D

bibbaeva: vackert så!!! ;D

Åsa: :D

Camilla: du kommer vara i fin form till vårrus och annat!!

Fliselin sa...

Kom ut på en toppenrunda! Var såå nöjd med löpningen. Solen sken men fick på vissa sträckor sicksacka mellan snödrivorna!

Sara sa...

Häftigt sällskap! Rävar ser man ju sannerligen inte särskilt ofta.