lördag 14 april 2012

Libby gör det igen

Drar på mig halvsunkiga löparkläder och tar en vända.
Försöker mig på en combo av att blanda helfräscha och ehum mindre fräscha löparkläder.
Fortfarande råder inga tveksamheter kring att löpare är småsnubbiga av sig.

Idag får det bli en sträcka med småsega backpartier som avlöses av sträckor för återhämtning. Nu när jag hunnit med några rundor börjar det väl bli dags för några slags intervaller på ett pass... suck.
Det är inte Libbys kopp te så det får nog lov att bli fartlek; man kutar snabbt så långt man orkar utan att ha stenkoll på vare sig klocka eller sträcka, sedan lunka och så kuta igen.
Men det får bli nästa pass.
Kanske.

5 kommentarer:

Villa Frejas bokblogg sa...

Jag vill också ut och löpa!!! Det blev bara en minikort runda nu på morgonen, precis som en aptitretare som inte riktigt fick ta fart.

Fliselin sa...

Så det är inte snöoväder hos dig? Alltså det ligger många centimeter här på marken. Jag vill ockå ut ocjh springa... Blir sååå frustrerad.

Librarybeth sa...

Husfrun: nya tag imorgon!!!

Fliselin: don't want to rub it in men... här fullkomligt strålar solen och det är en lätt bris, ca 10 grader!!! Finfint löparväder!

mis(s)match sa...

Jag brukar alltid ha en pytteliten flaska med lite handtvättmedel med mig för att kunna tvätta löpartröjan åtminstone. Brukar torka rätt så fort! Annars är jag avis. Jag har inte kunnat springa på drygt 2 veckor och innan dess max 5 km åt gången under det ista halvåert. Dumma dumma hälen hälen hälen!

Vesnas vardag sa...

Jag var på väg ut imorse men vände när jag såg allt snö. ;)