onsdag 25 april 2012

Reseblus

Pastell... nja, knappast va?
Men jag kommer undan med att blusen i alla fall är någorlunda ljust gul på vissa partier och det är väldigt många blommor.Dessutom förknippar jag blusen med vår.
Och London (resnojan fortsätter).
Blusen som jag köpte förra året i London är bitvis frekvent använd, det har att göra lite med vilket klimat som råder.
Varmt och skönt hade vi det sist i London, som jag ser fram emot att få besöka igen. Och på tal om värme, visst märks det på alla knoppande träd att det har varit lite mer gynnsam temperatur de senaste dagarna?!
Och förväntansfull kan man vara inför både det ena och andra. Denna dag har jag förväntningar på.
Jag hoppas att röran i arbetsrummet ska hinna åtgärdas ytterligare, så har jag flera uppgifter där jag ligger duktigt efter - också dessa vill jag få undan idag.
Men vi börjar med gröt som vanligt.

Dagens Londonblus från Topshop, gamla avklippta jeans och så Vagabondbootsen.

11 kommentarer:

bibbaeva sa...

Du är återigen kanonfin! Har ett AF-besök idag och haft svårt att sova i natt, för jag är så sjukt nervös. Å om jag ändå kunde LIMMA fast mig där inne i N-rummet. Hatar att andra har makten att bestämma vad jag ska göra med mitt liv.

Nickan sa...

Håller med B-Eva. Det går bra kompis. Du är värd att vara i N-rummet. Kram Ett härligt vårtecken: Magnolians knoppar är framme.

Villa Frejas bokblogg sa...

Här längtas också till London... Planerad resa om si så där två, tre år.

Fliselin sa...

Det där gillar jag mycket. Snyggt!
Idag har jag en shortsdag, utan långkofta... Vi får se hur dagen avlöper. Fortfarande lite skum känsla med detta. Förstås täckande strumpisar.
Ha en fin gul onsdag, du vet väl att onsdagar är gula?!

Garderobenmin sa...

Fin blus! Ypperlig till dina färger! Ha en fin dag! Utropstecken!

Camillas dagar sa...

Superfint! Jag tänkte ju haka på din pastellvecka, men insåg ganska snabbt att det var väldigt lite pasteller i min garderob.
Hoppas att din onsdag blir fin!
Kram!

Vesnas vardag sa...

Väldigt fin blus, här saknas också pasteller i garderoben. :)Hänger på rock trenden istället. :)

hallinbloggar sa...

Åh så fin du är. Håller med liten, färgen på blusen klär dig perfekt!

Librarybeth sa...

bibbaeva: då hoppas jag nu att AF-besöket gick bra!!!

Nickan: åh, magnolia!!!

Husfrun: hårt att vänta så länge, du kan inte få till en studieresa dit?!

Fliselin: tack! åh, utan långkofta - du tar ut svängarna! Förstår känslan!!! Aha, visste inte att onsdagar var gula ;D hoppas torsdagar är ljusblå!! :D

liten: ! tack

Camilla: var lite tunnsått m pasteller här också... fått "kämpa" lite ;D

Vesna: jamen visst - du rockar! :D

Hallin: thanks!!!

Fliselin sa...

Ja, helt rätt torsdagar drar åt blått. Kanske ska de bli ljusblå, har nog varit mörkare nyans hittills. OBS! Söndagar är också gula!

Librarybeth sa...

Fliselin: okej!! Jag lär mig nytt hela tiden ;D