torsdag 20 september 2012

IntervallBeth

Det var motigt men vi kom ut på intervaller på kvällen, Mannen och jag.
Just nu, liiite motigt med motivationen eller om det bara är fråga om allmän trötthet.
Men som sagt intervaller blev det och det fick bli följande variant; 300 m, vila 30 sek, 500 m, vila 30 sek och så 800 m. Därpå vila 2 min och sedan började vi om igen.
Uuuh.
Jag kunde fasen inte prata efter tre varv. Fjärde varvet var jag så lycklig att det snart skulle vara över så då fick jag kraft av att upprepa det för mig själv; snartärdetklart, snartärdetklart.
Ack, du stora LöparGud - det blir väl bättre men framför allt; det ger väl resultat?

5 kommentarer:

Fliselin sa...

Bra jobbat! Springer ni på löparbana?
Vill också ut på trääning. Blev ett pass i veckan. Ska springa ett litet millopp imorgon, har därför vilat också. Sedan naprapat på måndag för bedömning om kroppen håller för storsatsning.
Måste köra intervaller, är ju inge snabb...
Ha en toppenledig dag!

Librarybeth sa...

Fliselin: nope, det är på en cykelväg som till största delen består av behagligt grus blandat med sand, superbra underlag. Rätt flack sträcka med svaga uppförslut som inte märks förrän man sprungit något varv. Wow, bedömning om kroppen håller för storsatsning...! Det vill man ju höra mer om! Vad för storsatsning? Intervaller är ju bra för att få upp farten men shit, ibland känns det som jag nått vägs ände.
Vet inte om den här tanta kan bli mkt kvickare....! ;D

Fliselin sa...

Kolla mejlen så får du läsa om hur tankarna går...
Du är snabb och har ju blivit snabbare! Jag har förstått att det tar tid att bli snabbare löpare på långdistans, tålamod krävs. Ska njuta under tiden.

Camillas dagar sa...

Om intervaller tycker jag inte!
Eller jo, backträning är lagom tråkmysigt. Länge sedan nu, kanske borde köra några sådana också... även om det inte känns som någon idé för snigelCamilla.
Har gått och gått senaste dagarna. Det blir min träning nu inför Tjejloppet. Ska ta långa skogspromenader (snabba) varje dag nu inför loppet. Gå fort går bra, men så fort jag börjar springa mer än någon kilometer, börjar benhinnorna skrika.

Librarybeth sa...

Fliselin: tack för mejl! svara i dagarna!! :D

Camilla: bra, då får du satsa på prommisar - du ska inte skaffa dig mer ont i benhinnorna nu!! Tänk på den stundande skidsäsongen!! Då är du the QUEEN!!