söndag 16 september 2012

En söndag

Hur förvaltar man bäst en söndagseftermiddag efter jobbet?
Det kan jag berätta.
Man blir hämtad av Mannen och gör ett snabb klädbyte à la Superwoman och istället för LibraryBeth blir man RunBeth.
Vi drog direkt till milslingan i skogen och sprang två varv. Vi var sega men bet ihop och det kändes väldigt bra när vi var klara. Kvällen var fin, höstljuset milt. Mina olustkänslor sprang jag ifrån.
Men orka laga mat en sådan kväll, det fick bli tjusig hämtpizza. Min hade räkor och nu mår jag betydligt bättre än vad jag gjorde i morse.
Tack för support i peppande kommentarer. Jag var gnällig och kändes som jag var ur kurs, vilket jag kanske inte var trots allt....

4 kommentarer:

Fliselin sa...

Åh! En långrunda! Låter toppen. Jag bvilar idag men ska på det igen snart. Synd bara att vardagen tar tid...

Librarybeth sa...

Fliselin: den behövdes av flera skäl :D

Camillas dagar sa...

Åh, men två miiiil! Jag kan inte tjata tillräckligt om hur imponerad jag är av dina långa löprundor.
1½ vecka kvar nu bara snart. Så himla synd att vi springer olika dagar, hade varit så kul att säga hej. :)

Librarybeth sa...

Camilla: :D instämmer! Det hade varit roligt att få säga HEJ!!