torsdag 17 maj 2012

Vaken i London

Vaknade tidigt som om jag skulle till jobbet förstås. Låg ett tag och lyssnade till stadens brus innan jag stapplade upp i vårt lilla logementsrum.
Det är rätt trångt med alla våningssängar, haha. De äppelgröna lakanen är rätt coola, badrummet slitet som attan och jag kan konstatera att förra gången vi var här måste vi ha fått ett av de bättre rummen.
How ever, det är ok. Ingen lyx, fyrbarnsfamiljen är luttrad så det funkar. Vi kan alltid jämföra med vårt skräckexempel som är ett döläbbigt vandrarhem i Paris (aldrig mer det vandrarhemmet!!!).
Jag kan återkomma till hur det är att resa med fyra kids, man har ju s a s lämnat normen och har man otur måste man boka 3 dubbelrum på hotell... Då måste man ha stora plånboken med sig.
Denna gång har vi fått ett rum med fönster till gatan och trafiken är kan man väl säga rätt tät och intensiv. Det är sirener, bilar och bussar, massor av stadsljud, rena Hill Street-känslan för den som känner igen sig i den tv-serien (old, very old).
Det hindrade dock inte familjen från att somna på nolltid i går afton....
Nu ska jag strax gå och väcka familjen, det börjar väl bli dags för sockriga flingor och omelett misstänker jag.
Barnen är självfallet förtjusta över att den annars så rabiata antiläskmamman låter Cola och Sprite bli ett inslag under middagen nu också tillåter "godisflingor" till frulle!
Well, well.

4 kommentarer:

bibbaeva sa...

Apropå Hill Street: good, very good.
Kul med din "resedagbok"! Och med alla bilder! Keep up the good work!

Sara sa...

Åh - längtar så till London - hälsa från mig :)

Mrs J sa...

Ett tag hade vi faktiskt lördagsflingor; sådana där läskiga chokladfyllda kakbitar.

Librarybeth sa...

bibbaeva: känns som jag måste slänga ur mig repliker ur tv-serien liksom ;D

hedgehogsara: Yes dear, I shall do so!

Mrs J: ujuj, inte hos rabiata antiläskmamman haha!