tisdag 29 maj 2012

Tisdag och här är dagens i-landsproblem

Saker som är dåliga att kombinera;
sitta uppe sent och se film en måndagkväll utan att ha en tanke åt morgondagen.
Få en smärre klädkris på morgonen och börja rafsa vilt.
Längta halvt ihjäl sig efter att få komma till sin frisör (men vad ÄR det som händer med håret de sista dygnen innan klipptid? Någon amerikansk forskare som gått på djupet med detta i-landsproblem?)
Å andra sidan;
filmen var himla bra - Tinker, tailor, soldier, spy och Gary Oldman i vanlig ordning skitfrän.
Blommig byxa räddade mig från ett klädbryt.
Och sweet lord, jag ska till frissan på fredag.
Och nu ska jag få kaffe och gröt också så nu tar gnällande slut här.
Slut.
Dagens är således kofta från Indiska, blommig bralla HM, bälte Åhléns och nötta ballerinaskor.

3 kommentarer:

mis(s)match sa...

Samma känsla här. Kallt ute och ingen outfit färdig. Håret får oxå snart klippas, fastän jag inte bokat klipptid än.

Fliselin sa...

Ja, håret bara liksom dör när det är dags för frissan, egendomligt. Trist med kyla nu när vi vant oss vid sommarvärme. Du fixade klädkrisen fint! Jag såg filmen i helgen och gillade också skådespelarinsatsen av Oldman men tyckte annars att filmen är överreklamerad, eller så är det jag som inte begriper....he he

Librarybeth sa...

Mis(s)match: såna dagar startar lite halttrist inte sant ;D håret gör mig tokig just nu....!

Fliselin: helunderligt!! det kan gå från en timme till en annan liksom. Visst var Oldman bra. Gillade den den stämningen som man förmedlade, ja, den var ju inte munter stämning men bra förmedlat. Lite klurig för jag hängde inte med på allt....:D