söndag 6 maj 2012

FilmBeth

 Igår afton blev det en riktig filmkkväll, Mannen och jag såg två rullar, två olika genrer.
Maktens män var riktigt, riktigt bra tyckte vi. En sådan där film där snacket, intrigerna var knivskarpt. Gilla på det. Clooney och Gosling i samma rulle är lika med en väldigt fin kombo på alla sätt och vis. Bra intrig och snyggt filmat.
Och så lite hejsan på det, en riktigt lyckad komedi ändå även om amerikanerna inte kan avhålla sig från den där sortens scener där någon huvudperson måste bekräftas av massan. Ni vet, antingen är det någon som ska uttrycka sin kärlek till någon alt. rättfärdiga en sak och alla, alla ska lyssna (och gör det, suck!) Vet inte varför man har så svårt för att släppa det i amerikanska filmer, man ser det inte så ofta i europeiska filmer det där störtlöjliga statementet inför alla. Annars var det på alla sätt en underhållande film, bra skådisar här också (Julianne Moore!) Också bra story och snabb, kul dialog och många gapskratt.


5 kommentarer:

bibbaeva sa...

Såg också en fin film igår, en fransk film. Helt annorlunda stuk än det amerikanska, vilket jag upplever väldigt befriande ibland!

Librarybeth sa...

bibbaeva: true! men dessa två var riktigt bra i sin genrer!

memilla sa...

Crazy stupd love har jag sett...den gilla jag! Den andra har jag inte sett...tack för tips!

Mrs J sa...

Maktens män låter helt klart som en film i min stil! Den ska jag eeeh skaffa ;-)

Librarybeth sa...

memilla: :D crazy... var bitvis riktigt skoj!!

Mrs J: smart snack och bra intrig - sånt går jag igång på!