onsdag 23 maj 2012

Frukostfunderingar

Medan jag sitter där och kikar på mitt körsbärsträd - nu utan vita blommor - och med mitt morgonkaffe till sällskap, så tänker jag på vår resa.
Det är alltid en liten omställning för mig att komma hem igen. Jag gillar att vara hemma och att resa.
Och att resa ger mersmak. Jag laborerar ständigt med nya reseidéer, de flesta blir inte av men funderar gör jag.
En fin grej med att resa med sina barn är att man får chansen att verkligen umgås. Ingen vuxen måste greja med något, kanske inte ens fixa käket (kors, det är så skönt att vila sig från det emellanåt). Museibesök eller andra upplevelser, iakttagelser av platser, människor - vad som helst startar samtal om allt möjligt, inte bara om resan som sådan utan om allt mellan himmel jord.
Det är det allra, allra bästa, allt man hinner prata om och göra tillsammans. Och för att få allt det där behöver man inte resa långt bort.




Och dagens består av pyjamasbrallor Weekday, vit landstingsinspirerad stickad top frk, sjal Rabalder, clogs Åhléns.

9 kommentarer:

Nickan sa...

Härligt att du är på bibban igen. Tack för att vi fick vara med på den fina resan. Vet när våra barn var små och vi reste med husvagn. Det var härligt. Liten yta och gemenskapen var fin. Det är den fortfarande. Kram och trevlig onsdag.

Villa Frejas bokblogg sa...

Ser svalt, skönt och snyggt ut!

yllet sa...

snyggt!!

mis(s)match sa...

Perfekt i värmen inomhus, kan jag tänka mig!!

Fliselin sa...

Svalt och snyggt! Coola brallor!

Vesnas vardag sa...

Ledig och stylad stil, fint. :) Clogsen ja, ska se till att ta fram mina.

Librarybeth sa...

Nickan: ja, nu är det bibblan som gäller....! Husvagn for vi runt med när jag var liten!

Husfrun: tack! :D

Yllet: thanks!

Mis(s)match: ja, det blev perfa!

Fliselin: som pyjamas mmmm!

Vesna: tack!!

Spader Madame sa...

Jag tycker också precis så där om att resa. Men så klart egentligen behöver man inte resa långt!

Librarybeth sa...

Spader Madame: precis! en kort resa är också en resa!