onsdag 16 maj 2012

Ny erfarenhet

Vi kommer till flygplatsen i så god tid att det är för tidigt att checka in stora resväskan (har aldrig hänt).
Vi kan strosa in till security check (vet jag inte heller om det någonsin har hänt tidigare).
Mannen och jag hinner ta en kopp kaffe och läsa tidningen innan det är dags att gå ombord (har hänt någon enstaka gång).

Mannen; När går planet egentligen?
Jag har slutat att tala om avgångstid för att tidsoptimisten (Mannen) behöver inte veta det.
Jag: typ snart.
Mannen: Elva eller?
Jag: Näää, lite tidigare!
For your information; gaten stänger 9.10 och vi var här 7.30 - fett bra eller hur??!! 

7 kommentarer:

Camillas dagar sa...

Åh, trevlig resa!!!

Lisa sa...

Precis i min smak. Ha en trevlig resa hälsar en som har ont i knät.

frk F sa...

Den bästa resan är en lugn resa - fett bra!!

Omentjej sa...

Haha, så var det ung. när vi skulle till NY, jag var galet rädd att komma för sent så vi kom långt innan vi ens fick checka in. :D

Ha det fint!!

Anonym sa...

Hur bär du dig åt för att komma ifrån frågor om avgångstiden? Nöjer sig Mannen med svävande svar? Intresserad av svar på dessa frågor, eftersom jag själv (="Tidspessimisten")är gift med en Tidsoptimist. Gissa hur norénskt det brukar vara när vi ska någonstans? Hoppas att ni får härliga dagar i London!
Annika

Camillas dagar sa...

Ho ho... nu vill jag höra att ni är framme!
Och du - Mind the gap!
Kram på dig!

Librarybeth sa...

Camilla: :D sorry I kept you wating...!! Framme!!! :D

Lisa: haha!! Exakt! Och du - det var INTE kul att knät protesterar! Nu får du lov att vila knät!

frk F: I totally agree!

Omentjej: :D jag är fortfarande lite i chock att det blev så!!!! :D

Annika: svävande, undanglidande svar är bra svar ;D Fast Mannen är nuförtiden faktiskt m e d v e t e n om att han sas "förs bakom ljuset" ang avgångstid!!!