tisdag 8 maj 2012

Kände för prickar idag

Det blev en avspänd mingelkväll i bibblan igår afton. Ja, vi åt i biblioteket, inget ovanligt i dagens bibliotek är jag rädd, you be surprised över vad folk tycker är ok i biblioteket. Att man halar upp hela ta-med-påsen med burgare (rejält med kletig sås) och en rejäl portion pommes frites är inget ovanligt... meeen det här är ju ingen debattblogg vad gäller bibliotek så jag återgår till mer ytliga ting, typ dagens.
Men först ska jag säga att jag mötte en av bloggens läsare irl igår afton och det var väldigt kul (hej Uppsala!).
En del fortsätter att konfererar bibliotek, själv ska jag på kurs.

visst ja, dagens....
både prickig blus och brallor från HM, gamla, gamla favoritskor på fötterna.

9 kommentarer:

Nickan sa...

Snygg kurstjej. Hoppas det var skapligt i hyllorna. Trevlig tisdag.

Librarybeth sa...

Nickan: tack - du, det var TOPPENFINT!!! :D tack för din insats!!!!

bibbaeva sa...

Du är toppenfin! Har jag sagt det NÅN gång förut? Jepp, tjatmoster det är jag det.

Fliselin sa...

He he, jag hade ofta matsäck med mig till KI:s bibliotek... Det fanns skyltar att vi inte fick äta i grupprummen men vi bodde ju där mer eller mindre så det var nödvändigt!
Du, skorna syns inte, nyfiken på den! Kul att du träffade läsare igår!

hallinbloggar sa...

Underbart med utveckling! Önskar jag var bättre på att besöka mitt bibliotek. Kanske om det hade varit lika trevligt som ditt verkar vara : ) Jag är nog lite lat och beställer pocket på nätet.

Vesnas vardag sa...

Toppensnäcka idag igen. :)

Librarybeth sa...

bibbaeva: :D

Fliselin: ;D kan tänka mig att det!! studenter vill äta när de pluggar ;D oj, mina gammelskor får komma på egen bild snart!!! :D Gissa om jag blev överraskad (på tal om läsare!!!)

Vesna: äsch då... inte då ;D

Librarybeth sa...

Hallin: ja, besök ditt bibliotek!! :D pocket på nätet är också himla bra!

Anna sa...

Hej! Det var en mycket trevlig kväll i måndags! Och vilket fint bibliotek! Nu tillbaka i U-a igen kollar jag läget på bloggen. Lika härligt som vanligt. Det var kul att träffa dig! :-)
/Anna