fredag 18 november 2011

Gör upp planer

Nu ska jag
  • traska ut på stan och införskaffa paket åt den som ska på kalas i helgen (inte jag) - jag riktigt känner hur uppfylld jag är av denna uppgift, ideérna bara sprutar...eller inte
  • städa hemmavid precis lagom mycket som man hinner en fredagskväll när det är kolsvart utanför fönstret och man har en veckas arbete i kroppen
  • äta de sedvanliga tacosen och jag hoppas sannerligen att det kommer finnas avocado åt mig
  • dricka glögg
  • softa och bläddra i blanka magasin
för imorgon tänker jag inte städa, inte springa, inte plocka med någonting.
Då ska jag
  • läsa
oj, det blev bara en punkt!
Så tokigt!
Vad ska du göra?

7 kommentarer:

Fliselin sa...

Det blir väl att följa med sonen till fotbollstränngen, kanske en liten löprunda. Har varit ute idag och det finns lite att hämta igen efter uppehållet på säkert 3 veckor. Förhoppningsvis bio med väninnan, "En dag" vill jag se. Tror att jag slipper Tacos ikväll, ett barn ska på klassfest så vi laddar på med grillkorv och pommes. Nostalgi för mig. Något jag åt som barn men nästan aldrig äter nu.
Hoppas att en viss weekendresa kommer att bokas också.

mis(s)match sa...

Vill och måste hinna med allt imorgon för sedan blir det jobb 6 dagar i sträck...

frk F sa...

Det blir en lugn och mjuk helg!

Camillas dagar sa...

Ha ha... du är rolig du! :)
Trevlig läsning då. :)
I morgon är det ledigt för mig, sedan dags för söndagsjobb. Tror att jag ska jobba någon timme övertid och "beta av" lite diktat åt en annan klinik som har långa listor.
I morgon fokuserar vi på först. Vet faktiskt inte vad det kan bli. Vi pratade om att gå och äta julbord på Furuviks brygga (finfin restaurang i vår lilla by), men det blir så j-al dyrt. Det kanske blir en lite utflykt med bil någonstans. Ja, det kan det nog bli. Och lite Vinterstudio så klart.
Kram och trevlig läshelg! Hoppas för guds skull att boken är bra. :)

Spader Madame sa...

Måste också läas. Bokcirkelträff närmar sig med stormsteg. Tänker ligga fint i soffan/sängen...

Librarybeth sa...

Fliselin: pomme å korv!! oj, det fick jag som liten den varannan fredag då min mamma kom sent från jobbet....

mm: då hoppas jag att du också hinner slappa lite!

Camilla: lite julmat jo jag tackar jag! trevligt! slappa nu när du ska jobba söndag!

Spader Madame: bra, då får jag sällskap...:D

mamma P sa...

Slita mitt hår vid hemköps leksakshylla och stilla svära över att jag inte tidigare köpt present till kalaset som dottern ska gå på senare på eftermiddagen.