onsdag 23 november 2011

En ren reflex

Nu har ju jag skrivit på Mis(s)matchs manifest om tillfälligt köpstopp på kläder och är helt inne på att återvinna såväl urgamla och som nya favoriter från garderoben.
Och gillar det.
Men när Mannen berättade om att vi fått en inbjudan till ett trevligt glöggmingel kunde jag inte låta bli att bara tänka på det här med klänningsfrågan till sagda tillfälle.
Nu är ju den här ljus men finns i mörkt blå också. Inte måste man vara mörkt klädd för att det är vinter och det ska glöggas? Inte måste man ha rött på sig heller. Eller?
Nedsatt i pris är den också.
Nåja. Jag bara tänkte. Den hänger på Cos och har en väldigt fin rygg också.

15 kommentarer:

Anonym sa...

Tänka bör man / annars dör man
Tänker gör man / ändå dör man / E

mis(s)match sa...

Men det är ju fritt att drömma och till och med köpa klänningen om du om några dagar (eller veckor) fortfarande tycker likadant om den. Jag tror inte på extremer och 100%. Meningen är ju att man verkligen tar sig en funderare och inte direkt slår till utan att ha tittat noggrannare i garderoben. Det kanske finns en fin klänning där ;)
Det är iallafall så jag försöker tänka nu!

mis(s)match sa...

För 4 år sedan köpte jag en ljusgrå klänning med stora matta paljetter eftersom vi hade anordnat fest en fredag i november. Tyvärr ringde 5 av 6 par återbud på grund av sjukdom, så det blev bara en liten middag med det resterande paret och mat till drygt 10 pers kvar i kylskåpet. Jag bar aldrig klänningen eftersom jag blev så besviken. Tyvärr gick den inte att lämna tillbaka eftersom jag hade klippt lappen...

Anonym sa...

Det finns en bok om detta. Köpmanifestet eller liknande av Sofia Hedström (bloggare på SvD o Elle)
Kanske kan ge inspo till köpstoppet. Jag borde haka på.... Kanske .....
Karin

Camillas dagar sa...

Åh, jobbigt... :/
Jag försöker ju också, men har inte den bästa karaktär. Jag försöker tänka på att bara köpa sånt som jag verkligen blir lyckligare av... och den klänningen borde ju verkligen kvala in som det hos dig. ;)

Librarybeth sa...

E: :)

mm: Du har så rätt! Bra att tänka flera varv och inte handla på impuls!

Karin: du tänker på Modemanifestet - finns att låna på bibblan.

Camilla: ja, men köpstopp är nyttigt och nödvändigt. Jag ska tänka ett varv till! ;)

Nora (dottern) sa...

Ja du vet ju vad jag tycker mammsen! Köp för den var fin och då kan jag låna den. Köpstopp funkar ändå aldrig. Tyvärr.

Fliselin sa...

Har ni COS butik i er stad eller är det nätet som gäller? Tycker också att den är fin men tänk tänk...Kanske dottern behöver den och hon har väl inte köpstopp och så får du låna den...

Librarybeth sa...

Nora: haha, det är dina köpstopp som aldrig funkar!

Fliselin: nänä, det måste bli webben! Fin är den - blå eller krämfärgad?

Fliselin sa...

Jag gillar ofta ljusa kläder, känns fräscht så kanske den cremefärgade. Marin är också snyggt, inte lätt. Vad tänker du till? Färg på strumpor? Blir också sugen... Julklapp kanske. Men bra till julfester också. Hmm sälja ngt på Tradera? Meddela gärna ditt tänk hur man kan matcha den!

Camillas dagar sa...

Åh, men jag är hopplös! Hem fort som sjutton och hoppade ur kläderna, hoppade i springkläder. Åt kvällsmat, duschade och landade i soffhörnet - DÅ kom jag på att jag borde ha fotat dagens outfit... förlåååt! Jag har inte vanan inne på detta tyvärr.
Snart - Broen! :-D

Librarybeth sa...

Fliselin: ska lura på det....gillar den. En bra allround-klänning!!

Camilla: men äsch då! Blir det en bild på torsdagens då? ;)

Mrs J sa...

Totalt köpstopp njae, men däremot begränsade och VÄL genomtänkta inköp! Dessutom kan du räkna in Noras användningar för att sänka PPA ;-)!

Anonym sa...

Håller med din dotter: KÖP DEN! Kommer säkert till användning.
Annika

Vesnas vardag sa...

Fin som attan. Du såg hur det gick för mig, jag blev ett par klackar rikare. :)