fredag 18 november 2011

Fredagkväll

Kolla.
Jag är vaken fortfarande!!! Det trodde jag inte efter den kvällen! Presentköp klart, badrummen blänker, dammsugaren och jag har umgåtts, tacosarna är uppätna sedan länge, kidsen (små) sover.
Och här sitter jag med glöggen, den där Blossa 2011 och den smakar... ja, den smakar väl glögg liksom. Hmmm, jag suger som glöggtestare.
Pepparkakor däremot - då vet jag vad jag snackar om. Och det är bara Nyåkers hjärtan som duger!! Och imorgon är det jag som inhandlar grönmögelost och lägger på en rejäl skiva på en eller två peppisar. Det är gott!
Snart ska jag sova (när allt pepparkakesocker gått ur kroppen, oj det kan ta tid, jag har ätit m å n g a).
På tv är det en sån där fel som jag älskar att hata (tänk, Carmeron Diaz tycks vara med i alla den sortens filmer.... hm).
Imorgon blir det sovmorgon, finfrulle och hela hemmet är nystädat och en maskin tvätt redan klar.
Over and out.

4 kommentarer:

IngelaMollly sa...

Jättelarvig film tycker jag men sonen skrattar...

Camillas dagar sa...

Vi har också den på... efter Idol.
Kikade i reklam från Kicks - såg en silvrig/grå, intressant nyhet från Essie.
Tänk att jag också är vaken! Kors i taket.

Anonym sa...

Å så blidde det lördag och här, hemma hos mig, är allting kvar. Så idag blir det att umgås med dammsugaren och allt annat som behöver göras efter en jobbarvecka. Funderar, men bara funderar, över att tvätta fönster när vädret är så snällt. Och naturligtvis blir det - lite senare - att fira namnsdagen med kaffe o pepparkaka!
Grattis till dig också! / E

Librarybeth sa...

Molly: larvig var bara förnamnet...;)

Camilla: trevligt! Essie alltså... inte filmen ;)

E: jag känner mig så glad att jag städade igår... tänk om jag kunde göra det till en vana!