onsdag 30 november 2011

Grönt: saker jag gillar

Te är gott  men jag vill inte ha det på morgonen om det finns kaffe. Länge, länge var jag en tetjej. Mycket lösviktste blev det men det där med grönt te -det dissade jag. Men så fick jag smaka på den här lilla sorten och då kom jag med på tåget - men än så länge bara om det är just den här tesorten när det ska vara grönt te.
Säkert finns det finsmakare av te som utropar med förakt; amenherregupåste!
So sue me - jag tycker det är ett framsteg att dricka grönt eftersom jag länge tyckt att det smakar gräs....

lackat med Essies Merino cool

5 kommentarer:

Vesnas vardag sa...

Jag älskar te, både grönt, rött, vitt. Svart undviker jag. :)

Librarybeth sa...

Vesna: jag håller mig till svart och kastar in lite grönt då och då ;)

Mrs J sa...

Prisat vare påste, ty Yogi Green Chai finnes icke i lösvikt!

Camillas dagar sa...

Måste testas! :) Jag dricker en del te vintertid, men inte som förut då man kunde göra en hel kanna och bara pimpla. Lösvikt är för bökigt...

Librarybeth sa...

Mrs J: :D

Camilla: tänker samma likadant! Har börjat tycka lösvikt är bökigt, man har gått och blivit lat helt enkelt.