torsdag 28 april 2011

Naturflum

Det är så bedövande vackert ute just nu!!
Det är så vackert att det gör ont i bröstet och det beror inte på att jag cyklar som en blådåre till lilla jobbet. Tvärtom. Jag cyklar bitvis så långsamt att cykeln hotar att stanna... allt för att njuta av alla träd som så sakteliga bäddas in i gröna blad, man kanske skulle slänga ur sig ett vårskrik?
Och så vill jag liksom stoppa allt i minnesbanken för att komma ihåg hur obeskrivligt fint det är med spirande vår och skir grönska - märkligt att det känns som första våren någonsin varje gång!
Vårminnen att ta fram när det blir mörkare ute (sluta människa! tänk inte på det nu!).

2 kommentarer:

Omentjej sa...

Jag känner lika som du och jag är så oerhört lycklig att jag ska ha ett sommarbarn så jag snart slipper sitta på kontoret. :) Vårskrik var jag också sugen på när jag cyklade förbi hav av vitsippor!!

Camillas dagar sa...

Det är så himla vackert ute nu! Jag försöker också ta in med alla sinnen.