söndag 17 april 2011

Museisöndag i London

Oh maj godd, kidsen äter  Coco Pops till frukost!

Vårruset typ, i Kensington Garden.

Det är så här jag vill ha mina scones.
Ett axplock av bilder från vår söndag! Vandrarhemmets frukost var riktigt bra med undantag för att det är sockriga flingor som erbjuds. Det finns fibervarianter också men vad är det mot chokladpuffar eller vad det är. Mina kids brukar inte få detta smyggodis till frulle men nu är det typ fritt fall vad gäller den regeln, haha. 
Några marathonlöpare såg vi inte, vi valde andra vägar idag tydligen, däremot blev det mycket museum idag, tror faktiskt att museikvoten är fylld med råge. 
Natural History Museum är en pampig byggnad både ut- och invändigt men själva utställningarna är en del av dem en smula "dammiga". Montrar och uppstoppade djur är inte min kopp te om jag säger så. Inte heller djur i burk med sprit men dinosarna och alla andra fossiler var självfallet spännande att se. Den delen som är ny och kallas Darwin center var rätt folktomt, det var faktiskt inte som vi tänkt oss och bland alla dinosaurier trängdes vi med många besökare. Tänk att dinosarna är så lockande... 
Vi hann med fjärilshuset också och varje gång jag kommer ut från en byggnad blir jag överraskad av grönskan ute!  
Vårt afternoontea höll på att gå käpprätt åt skogen eftersom de flesta av deltagarna var rejält trötta. Alla som rest med barn vet hur det kör ihop sig när syskonen plötsligt INTE kan enas om var man ska sitta runt bordet. Som förälder försöker man med sockersöt röst övertala ömsom resonera fram vettiga beslut. Det funkar inte. Men rätt var det var hade allt fallit på plats och vi kunde inta vårt te. Tror vi alla var överens om att det inte gick att jämföra med förra årets te-upplevelse - inte för att det här var sämre. 
Nej, det kunde helt enkelt inte spela i samma division men det gör inget. Vi gick inte hungriga därifrån direkt. 
Att få strosa genom ännu en park var inte fel så här på söndagskvällen, alla funderingar och tankar landar så fint och imorgon har jag lovat dyrt och heligt att inte väcka alla toktidigt. 
Jag har faktiskt lovat alla en sovmorgon! Vad snäll jag blir när jag har semester!

4 kommentarer:

Camillas dagar sa...

Åh, så underbart! Här sitter jag med morgonkaffet och försöker vakna. Inte för att vi har det så dåligt här, men åååh... London! ♥
Njut varje minut!
Kram!

Mrs J sa...

Låter som att ni har det bra! Kidsen här får inte sliskflingor till vardags, men vi har ett paket cocopops till lördagmornar. Så långt kan jag iaf sträcka mig!

Omentjej sa...

Åh vad ljuvligt, fortsätt ha det sådär alldeles makalöst bra! Kram!!

Librarybeth sa...

Camilla: njuuuter!!! :)

Mrs J: då är du generösare än undertecknad!!!! Inga Cocosliskisar i da house haha.

Omentjej: kram :)