torsdag 20 december 2012

Veckan som ett Lidingölopp

Den här veckan är baske mig som ett Lidingölopp och just nu är jag någonstans där strax efter Abborrebacken. Man har passerat värsta uppförsbacken, längtar efter målet men vet samtidigt att det är en bit kvar och man är dessutom Trött. Som jag l ä n g t a r  efter målgång!
Dagens en klänning från Jeane Blush som hamnar i kategorin "om låntagare vill ha hjälp att hitta bok på lägsta hyllan får jag lov att peka med stöveltån".
Lite för kort för biblioteksarbete med andra ord.
Jag kör ett par färgglada strumpor eftersom... ja, inte vet jag. Det är kul kanske?
Och på tal om ingenting... de orangea fick följa med hem!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Tänkte väl det.....De var bäst och väldigt mycket du! Kämpa på nu i backarna, snart blir det planare mark och dags för julvila. Anna panna

Anonym sa...

Bra liknelse! Själv är jag nog i aborrbacken. Fy sjutton vad stressigt och mycket det är nu.
Karin

Spader Madame sa...

Jag är färdig att bryta, din klänning är super och de orangea... Don´t get me started!!

Camillas dagar sa...

Superdupersnyggt! :) Då har du nått upp till kören på krönet i backen nu då? Fint! :)
Jag känner mig helt ostressad över julen, men jag började tidigt och jag ska ju inte fixa julbord i år. Skönt det! I kväll kommer Felix, så då ska vi nog fixa gran. Senast lördag. Hade tänkt vara utan i år, men nej - det går ju inte. Va? Nej, lite julkänsla vill man ju ha.

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Smashing!

Fliselin sa...

Fint! Blev ju lite roligare med orangea strumpisar än med de blå som jag har idag. Ja, det är nog ett Lidingölopp denna vecka. Bra kämpat uppför abborrbacken! Vet ej vart jag är, vet att jag är lite förvirrad och tror att jag har en koll som jag kanske inte har...

Librarybeth sa...

Nu är jag i måååål - hoppas så att alla andra också är det! Medaljer till alla!!!
Inte bryta - Spader!! ;D

Vesnas vardag sa...

Men åh, den klänningen är nerpackad nånstans här i röran...så fin på dig.