måndag 3 december 2012

Det är lite kallt idag

Plågar mig själv med att liggandes i sängen under varmt täcke kolla väderappen, kollar in hur skönt det är på andra favoritställen.
Dålig start om jag säger så. Duktigt osmart.
Så nu tror jag att jag flyttar in i min polotröja.
Å andra sidan kan jag tänka mig att vira in mig  i en filt och bara vänta.
Vänta tills känslan av att vilja gå i ide (den hänger i) går över.
Duktiga 15 minus gör inte att jag sjunger, dansar och ler precis. Så mycket kyla gör att det liksom låser sig för mig alldeles.
Nu väntar en arbetsvecka som tar slut någonstans där vid nästa torsdag. Och så toppar vi det med diverse avslutningar och julsammankomster av trevligt slag om kvällarna.
Hur trevligt det än är, jag räknar med att den där filten kommer behövas i slutet av nästa vecka...
Dagens stickat från Zara, tun långärmad tröja med tumhål COS, kjol med drapering HM.

5 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Lång arbetsvecka, nästan två ju! Men du är snygg iaf ;)

Vesnas vardag sa...

Ser snyggt och skönt ut. :-)

Fliselin sa...

Du får verkligen hålla ångan uppe innan nästa ledighet kommer. Fin tjocktröja du har idag!

Idag var en av de dagar man får passa på att välja det varmaste i garderoben.

Camillas dagar sa...

Din dagens ser varm och skönt ut i alla fall. :)
I morgon blir det mildare igen och mer snö i stället. :)
Det är ser ut att bli en mycket fin december för mig i alla fall.

Librarybeth sa...

I will not: japp, jag jobbar helg. Då blir det låååång vecka!!

Vesna: :D

Fliselin: dagar som dessa måste det bli något gosigt varmt!

Camilla: ja, nu har du väl snö att skida på ;D