söndag 30 december 2012

Årskrönika - så var 2012

Jamen det är klart vi måste ha en årskrönika!
Ska jag summera 2012? Topparna? Det måste bli alla fina resor med Mannen och kidsen. Och så alla möten med vänner och visst var det helt underbart att få nöta sina löparskor i ur och skur - att jag kom ut på lopp med tanke på den usla starten på säsongen för min del. Jag minns fortfarande hur deppigt det var med knäkrånglet.... Så här kommer 2012 i ett himla långt inlägg... och vill man så går det att kika på 2011 och 2010 också.
Januari:
Började inte så himla bra.
Det började nämligen i sjukhörnet, i soffan. Libby inledde 2012 med att vara rejält sjuk, lite mycoplasma och hon tillbringade många dagar med att titta på Stolthet och fördom och hosta innan hon äntligen fick medicin.
Som tur var vankades det en fest i slutet av månaden och paljettkjolen åkte på!
Februari:
Löpträna? Nä. Jag rehabtränar febrilt för att komma i ordning med mitt knä och så går stortjejen och bryter foten. Ack ja. Upptäcker att man kan vabba för så stora barn.




Mars: 
På jobbet blir det nya arbetsuppgifter och våren börjar komma så sakteliga även om det snöar på mina snygga tulpaner. Och äääääntligen får man ta sig en liten, liten löprunda. Man flinar inte upp sig efteråt men är ändå väldigt glad innerst inne.

April: 
Vårkvällar! Ah, som man längtat. Mycket jobb och toppar det med kurser och går på fester.

En ljuvlig cykeltur med hela underbara gänget blir det också.

Maj: 
Man hinner precis springa Vårruset innan man drar till London med hela familjen.
Åh, denna stad! Vilka dagar vi hade! Man fikade och gjorde stan och kollade till Harry Potters säng på det häftiga Potter-museet. Vi sprang eller promenerade i parkerna.


Hemma blir det varma sköna majdagar och man kan kosta på sig att vara lite barfota!


Juni:
Sweet Lord! Jag gjorde det! Jag sprang Stockholm Marathon, inte fort men i absolut sämsta väderförutsättningar, haha. Så himla nöjd efteråt kan man lugnt säga. En jävla motvind hela tiden och 4 plusgrader och stundtals piskande regn. Men efteråt! Stolt!
Och juni fortsatte att leverera! Man tog en cykeltur till olika loppisar och så blev det skolavslutningstider och innan man visste ordet av var det midsommar!

Och en fin sommarfest innan det var dags för semester.

Juli:
Vi drog till Grekland på båtluff. På båtluff med de underbara kidsen, fantastiska dagar med turistande, bad och skönt häng tillsammans. En och annan svinvidrig löprunda i kvällsvärmen blev det också.






Hemmavid blev det aldrig riktigt sommarvarmt men visst gjorde vi en och annan utflykt ändå.

Augusti:
En skön månad med jobb och semesterveckor varvade om varandra. En månad som avrundas med ett marathon där Libby oväntat får kliva upp på prispallen (obs! få deltagare, haha!).


September:
Inleds förstås med... löpning. Tjejmilen med roligt lopp i gegga och sedan utgång på kvällen.
En helg ägnades åt roligt häng i huvudstaden med minsta tösen.
Och så springer man lite igen. 

Oktober:
Det blir väldigt mycket höst.
Man drar till huvudstaden över en helg och smörjer kråset med väninnan. Soft.

Istället för att springa Höstmilen kör vi lite afternoon tea. Bra val.
Sedan blir dags för en höstresa - vi for till Riga och ägnade oss åt att fika och umgås. Också ett himla bra val.




November: 
Mest är det jobb men så lyckas man klämma in en trevlig fikastund med väninnan.
Och så blev en bloggträff möjlig! Roligt att träffa Fliselin!






December:
Jobbar intensivt och försöker löpträna i snön. 

Går på julgransjakt och hinner med en rolig fest precis innan det är dags för jul och man blir väldigt jullovsledig.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Mycket fin och trevlig årskrönika. Har du månne några nyårslöften??
Vill önska dig ett gott slut på detta år och ett riktigt Gott Nytt År. Önskar Nickan ( som har ett nyårslöfte)

mis(s)match sa...

Vilket trevligt år det har varit!! Gott nytt!

Camilla sa...

Vilket underbart år! Ja, förutom början av året, det var inte så kul.
Jag måste nog göra en årskrönika jag också, har ju gjort det varje år.
Gott slut på 2012 och ett minst lika fint 2013 önskar jag dig!
Kram!

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Fint år ändå, trots lite löparmotgångar i början <3

frk F sa...

Gott nytt år Libby!

Villa Frejas bokblogg sa...

Mycket springa blev det :)
Önskar dig och din fina familj ett riktigt gott nytt år.
Kram.

Anonym sa...

Tack för i år. Din krönika passade mig perfekt, eftersom jag började följa dig först i somras. Nu fick jag ju en rejäl uppdatering. Ser fram emot att fortsätta följa dig, och så klart att ses på GK.Gott nytt år! Kram Anna panna

Vesnas vardag sa...

Gott Nytt År Libby, du har haft ett härligt år med familjen presterat toppen trotts lite motgång med sjukdom. Kramar V

Mia sa...

Åh jag älskar årskrönikor! Jobbar på min egen as we speak. Önskar dock att min innehållit lika många resor.