lördag 1 december 2012

Random löpning

Snöflingorna smälter i ansiktet efter dagens långtur. Trevligt att få springa i något som i alla fall liknar dagsljus, ett tag var det glitter i luften av alla små, små snöflingor som dansade ned från skyn.
Idag fick det bli en av mina sk "random- turer" då jag bara springer runt lite hejsan och bestämmer väg allt eftersom, lite på infall. Blandade landsväg med grusvägar och mjukare underlag och troligtvis lite för mycket asfalt. Lubbade runt i olika stadsdelar och kollade; "ser man på vad man har byggt här då" och " oj, den där bron blev himla snygg". Ja, något i den stilen blir det och då kan man avleda tankarna en smula om det är så att man händelsevis känner sig lite stel. Vilket var fallet idag, kändes inte som jag var av rätta virket för en lång tur idag men det gick vägen och sista 5 km kändes riktigt fina.

Svalkar med flingor.


Det snöar på min stol på Lilla Provence. Kanske dags att ställa undan?

1 kommentar:

Vesnas vardag sa...

Vad duktig du är, håller mig till gymmet nu.