tisdag 4 december 2012

Tisdag i svart/vitt

Igår hann jag gå genom 28 olika känslostämningar när jag insåg att vi inte skulle få biljetter till julkonserten i
stora konserthuset när lilltösen och hennes klass ska medverka.
1300 sittplatser finns det där och inte en fläck kvar fanns det att köpa biljett till. Jag var fasen beredd att pynta för att få sitta på toa bara för att få komma in i byggnaden. Så in i bänken deppigt, under en halvtimme led jag den ömma moderns alla missat-biljetten-kval man kan ha.
Men! Jag ringde för att ställa mig i biljettkö och jag vet inte hur det gick till, med det fanns plötsligt biljetter kvar, på tredje balkong och jag är så himla tacksam.
Mejlade föräldrar i klassen som också var utan biljetter och jag tror det var fler än jag som blev glada. Vi var nog ett gäng som inte hade lust att gå hem och berätta att det skulle bli fin julkonsert utan anhöriga i publiken..... Pjuuuh.
Hann med näst yngstas dansavslutningslektion också, en liten språngmarsch i kylan så kunde man vara med där också.
Dagens idag; varm tröja Rodebjer, kjol - en gammal goding från Lindex och pulsvärmare från Nickan design.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Ja jädrar vilken härlig mamma du är. Skönt att du fick biljetter. Era flickor har minsann underbara föräldrar. Trevlig snöig dag.
Nickan

mis(s)match sa...

Gott att det löste sig! Snygg kombo idag!

Fliselin sa...

Tur att det ordnade sig! Ingen kul situation. Nedrans vilken fin kjol! Den borde du använda oftare.

Villa Frejas bokblogg sa...

Å så snyggt, helt i min smak.
Tur allt löste sig så väl, det där ville man inte ha missat såklart.

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Vilken tur! Man ska aldrig ge sig :)

Spader Madame sa...

Superfin gammal goding! Tur att du fick biljetter!

hallinbloggar sa...

Men vilken tur! De borde ha reserverade föräldrasbiljetter kan man tycke. Jag menar vem vill inte gå! Fin du är idag!

Åsa sa...

vilken tur att du fick biljetter och jag kan känna hur du kände dig med alla kvaltankar...skönt att allt löste sig till det bästa...
kram Åsa

Librarybeth sa...

Nickan: :D kram till dig - hoppas att du mår bättre!!

Mis(s)match: så lättad jag blev!!! Tack!

Fliselin: vilka kval jag led! Ja, den här gamla kjolen har rätt kul mönster ändå!

Husfrun: man vill ju inte missa sånt! Tack!

I will not: näe, sista utvägen hade varit att erbjuda sig städa lokalen efteråt haha!

Spader Madame: nu har man en julkonsert att se fram emot! Tack!

Hallin: lite så kände jag också, att barnen kunde ha ngr biljetter var, har förstått i efterhand att många går på det som en fin julkonsert att det inte endast lockar närmaste kretsen!
Tack, Hallin :D

Åsa: jag var nära att börja grina så trist kändes det! Så tacksam för de biljetter jag fått fatt i! kram