tisdag 9 december 2014

Tisdag och jag försöker hålla mig vaken

Det är i alla fall varierande, det där med att sova.
En natten hackigt eller inte alls, nästa som en stock. Vilket i och för sig man inte behöver vara sömnforskare för att förstå, för eller senare blir man ju sovtrött (och i synnerhet när man lägger sig sent för att man sett ett urspännande avsnitt av Homeland...).
Men det är intressant hur jag irriterat stängde av den där ringande tingesten flera gånger utan att ens reflektera över att det med stor sannolikhet är morgon och dags att gå upp. Kändes som jag hade bokat ett ide och väckning först i början av mars och nu inte kunde begripa vad det var som envisades med att störa mig.
Morgon förresten, hur ska man kunna förstå det när det är natt ute.
Men snart vänder det! Jag räknar ned.
Räknar ned gör jag också till lite julledigt, det blir inget toklångt jullov men lediga dagar blir det.

Flinar upp mig i trappan gör jag också men kameran har börjat att lacka ur (vill väl gå i ide den också) så vi får se hur det går med det.

dagens återvinning; blus second hand, stickat Lindex, kjol Åhléns

4 kommentarer:

Frida sa...

Jag var också supertrött i morse, huva! Och då hade jag inte ens tittat på Homeland.

Omentjej sa...

Samma här, skyller på månen gör jag! :D Fia stängde av snoozen så det var rena turen att jag vaknade av lampan.

Camillas dagar sa...

Homeland? På Play? Ja, men där sa du ju något. :)

Librarybeth sa...

Frida: ack, vara trött utan ens Homeland att skylla på....!

Omentjej: ingen liten som väcker dig alltså?!

Camilla: japp, det här avsnittet kom upp på play före vanlig sändning!