onsdag 10 december 2014

Den spännande tillvaron i december (mellan julens alla fester)*

Igår, efter en soft AW med en annan trött bibliotekarie lallade jag hem, åkte fel med spånkan (men herregu, det finns två linjer och så stor är inte stan men jag kan ev ha nickat till).
Gick sista biten hem, gick direkt till bingen utan att passera kök, sysslor, ska-bara-fixa och la mig för att läsa.
Eftersom jag endast uppfattade blgrss sdkjr skowei- bdaåuaås när jag läste valde jag istället att släcka.
Jag tror jag somnade innan jag landade på kudden.
Sov som i ett ide (igen) och nu då?
Tja, ordet pigg far väl inte direkt genom skallen men det var i alla fall trevligt att sova.

Egentligen borde jag pipa ner till jobbet för jag har skrivbordet fullt.... men då får jag för många timmar på flexen så... det borde jag egentligen inte alls göra.
Ett annat borde är att jag väl kan sticka ut och springa... men det blåser så infernaliskt.
Istället sitter jag här och väntar på att det ska bli ljusna.
Ute alltså.


*200 ton ironi

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du skriver så roligt och dagens första gympaövning (dra på smilbanden) får man ofta genom att läsa din blogg! Och visst ÄR det trevligt att sova, åtminstone några timmar ibland mellan "julens alla fester". Jag har också funderat på det uttrycket, som förekommer frikostigt i olika magasin, och tänkt att det är nog bara jag som lever ett oerhört torftigt liv utan alla dessa fester.
/Annika

Camillas dagar sa...

Annika - inga fester här heller...

Fliselin sa...

Så trevligt med julens alla fester... Har fullt upp med dem, not!

Librarybeth sa...

Annika: visst måste man bara äääälska uttrycket??! Jag slänger mig med det så mkt jag bara kan, i brist på fester....

Camilla: dåligt mä't här också.

Fliselin: haha, samma här! Det är ju för trist för oss!